Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Kunne noen hjelpe meg å komme igang med eksamensoppgaven min som jeg skal levere på fredag. Har født for 5 dager siden klarer jo nesten ikke å konsentrere meg noe annet enn amming og bleieskift. Blir veldig glad om noen kan hjelpe meg litt i å komme i gang. Tusen takk på forhånd til den som svarer meg. Oppgave 1 Gjør rede for og drøft sentrale begreper og kommunikasjonsteorier, i lys av en skolehverdag med elever med flerkulturell bakgrunn. Ta gjerne utgangspunkt i et konkret eksempel, som du selv har erfart eller en tenkt situasjon. Oppgave 2 Gjør rede for og drøft forutsetningen og innholdet i god, profesjonell kommunikasjon innenfor helse- og sosialfagyrket generelt, og konflikthåndtering spesielt. Ta gjerne utgangspunkt i konkrete eksempler, som du selv har erfart eller en tenkt situasjon.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 He he takk for det. Må bare prøve å konse, men er ikke så lett med så liten nyfødt baby. Vil så gjerne bli ferdig med eksamen og ikke utsette for da mister jeg plutselig 1 år og det vil jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Du må vel bare satse på å få ståkarakter? Skrive et par avsnitt... for mer får du neppe tid til. Du må jo hvile også.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Ikke mitt fag dette her. Men finn først eksempelet du ønsker å ta utgangspunkt i (noe du har opplevd, eller du kan dikte noe) Sett opp en skisse av oppgaven (disposisjon) Innledning, hoveddel, der du kanskje presenterer caset. Drøftingsdel. Konklusjon. Så begynner du idemyldingen. Hva er det jeg må ta med? Skriv ned det du kommer på (helt ukritisk), når du er ferdig, går du over stikkordene dine og luker ut det som er mindre bra. Ordne dem så i disposisjonen. Hvilke poeng hører til i en innledning, hvilke passer i drøftingen. Så går du i lærerbøkene dine og ser om du kan finne stoff som du kan bruke til å underbygge punktene dine - evt som fremstiller saken fra en annen side. Skriv ned alt du finner, og gjør så det samme som du gjorde med dine egne stikkord (flytt dem inn i disjusjonen) Når du har gjort dette vil du ha endel punkt i hver del av oppgaven. Begynn å skriv dem ut - gå i pensum om du ser du mangler noe. Greiest å begynne med hoveddelen, så drøftingen, så konklusjonen så innledningen (syns jeg) Husk å få med kildehenvisninger, husk å få med relevante begrepsforklaringen innledningsvis, husk å svar på problemstillingen, husk å ikke komme med helt nye momenter i konklusjonen. Vet ikke om det er til hjelp, men lykke til i alle fall. Jeg skal til å sette meg ned og begynne å sensurere eksamensoppgaver (blæææ, kjekkere å skrive selv)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Hei anonym 23.12 tusen takk for nyttige punkter. Skal sette meg ned og prøve meg. Masse lykke til deg også som skal sensurere eksamensoppgaver.
Anonym bruker Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Takk for all lykkeønskninger, men trenger virkelig å komme i gang med oppgaven altså. Det er ikke lett med ammetåka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå