Gå til innhold

Hvor fort kan en prøve igjen etter SA ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da hopper jeg tilbake hit igjen.. Etter min andre SA.

Håper alle gode ting er tre og at det neste gang er full klaff for oss. Nå har jeg/vi skikkelig lyst på en baby og en lillesøster/lillebror i hus. En får ikke alltid som en vil, akuratt når en vil.

Men tilbake til spm, hvor fort kan en prøve på igjen etter en SA ? Må en vente til en normal mens er forbi, eller kan en hoppe i høyet etter blødningene har stoppet opp?

Erfaringer rundt det å bli gravid rett etter SA?

Takk for svar, og lykkeønskninger til ALLE her inne på denne gruppen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heia:)

trist å høre om spontanaborten..

Jeg fikk konstatert MA og hadde utskraping for 2 1/2 uke siden. Var hos legen på fredag og spurte om dette. Hun anbefalte meg å vente til etter første mens. Mye pga slimhinnene i livmora som fikk gjennomgå i utskrapinga, men også fordi en er sliten etter en abort og bør sørge ferdig, samt bygge opp ny energi til å takle ny graviditet.

I skrivet fra sykehuset sto det at de anbefalte å vente en eller to menssykluser, men det er ingenting fysisk i veien for å bli gravid med en gang.

Tror dette er noe en må kjenne litt på selv. Er du klar så kan du hoppe i det. Det sies jo at en blir fort gravid etter en spontanabort. Jeg er litt i tvil på hva vi skal gjøre...

Masse lykke til:)

Skrevet

Det er min andre SA i år, opplevde en SA i januar også. Men da valgte jeg å vente til april med prøvinga, pga jeg tok det veldig tungt. Men føler nå at jeg ventet for lenge med å prøve igjen, for nå vil jeg virkelig bli gravid og er kjempe lei meg for at det heller ikke gikk denne gangen. Men nå vil jeg ikke vente lengre enn nødvendig, og håper at neste lillegull også klamrer seg fast på første forsøk og denne gangen blir værende i 9 mnd uten komplikasjoner.

Lykke til til deg også, når du måtte bestemme deg for å prøve på igjen.

Skrevet

Trist å lese at du har mistet 2 ganger, ingen burde oppleve det! Syns det var tungt nok å miste 1 gang. Krysser fingrene for dere:)

Legen jeg var hos sa ikke noe om at jeg måtte vente når jeg hadde min SA i begynnelsen av april, så hadde ubeskyttet sex igjen da blødningene stoppet, fikk mensen 17 mai så da er det bare å krysse fingrene for at det sitter denne mnd istedenfor..

Krysser fingrene for oss:)

Skrevet

Ja, vi kommer til å hoppe i høyet med en gang det stopper å blø.

Men neste gang lurer jeg på om jeg skal hemmeligholde det for kjæresten min, ha det som en overraskelse når det har gått 1 mnd eller 2 mnd, og fått bekreftet dunkende hjerte på UL. Hva tror dere om det ? :)

Er jo litt av en berg å dalbane for han også, alle testene vi har tolket i hytt å pine, alt håpet og all skuffelsen når det har gått gæli.

Men er jo synd om det skulle gå gærnt, da må jeg jo fortelle det uansett.

Men jeg tror virkelig at neste gang, da SKAL spiren sitte! :)

Skrevet

Hoppa visst i høyet med en gang vi også:) Men vi er ikke i sånn skikkelig prøvemodus enda...vi tar det som det kommer og ser hva som skjer:) Etter en mnd uten sex, er vi bare glad for å være i gang igjen :D

Jeg vil ikke holde det hemmelig for mannen min, men vi har heller ikke vært gjennom den veldig berg og dalbanen som dere har vært gjennom med to spontanaborter.. Fin overeskelse å få,da:) Bare han ikke føler at han har blitt holdt utenfor. Men du som kjenner han og vet hva som er best;) Lykke til og håper dere er i gang igjen snart ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...