Gjest Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 jeg har en gutt som ble 6 i mai og som skal begynne til høsten:)rart å tenke på at barnehageperioden er over.Eldstemann har gått på skolen noen år.
Gjest Hercule Poirot Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jepp, har også maibarn anno 2005, så her er det skolestarter til høsten. Blir en ny epoke, ja! Gleder seg veldig, da, og er rimelig klar! Var på førskoledag her for litt siden og fikk sekk, skrive-/tegnebok og blyant OG lekser! Det siste var mest stas... Ber en stille bønn om at akkurat det varer ved i 14-15 år!
winneboo Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Hei. Jeg har ei jente som blir 6 år i oktober og hun gleder seg veldig til å begynne på skolen Dette er mitt første og eneste barn så jeg må si jeg er like spent som barnet Her skal det være førskoledag neste uke.
Ugl@ Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Mellomste skal begynne på skolen, hun er spent men gleder seg veldig. Er så heldig at hun skal gå i klasse med nesten alle skolestarterene i barnehagen hun går i, og selvsagt ikke minst med bestevenninna si. Synes det er kjekt. Har også en som skal begynne på ungdomskolen til høsten som er spent, blir stas det også. Litt rart for meg som mamma at han er tenåring nå.
Gjest mphs Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Ja jeg har en jente som blir 6 år i september. Hun gleder seg mye og har allerede vært på 2 av 4 førskoledager. Knapt 5 uker igjen av barnehagetiden for henne.
trebarnsmamma84 Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Ja snuppa mi skal begynne til hausten.....Ho var første dag i dag på besøk hjå førsteklassen. Neste veke skal dei være 2 timer på skulen med læreren sin aleine i klasserommet osv.... Ho gler seg samtidig som ho gruer seg litt... Sa på vegen heim frå barnehagen i dag at, mamma, det er litt skummelt at eg skal begynne på skulen sånn orntleg....
Mockanin Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Har en som blir 6 år i romjula og begynner på skolen i august. Det er med skrekkblandet fryd fra min side. Det har gått så alt for fort.
Gjest Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Hehehe,får leve i håpet;Dmin var også på førskoledag nettopp og fikk orange sekk,skrive/tegnebok og lekse:)Det var bra stas ja;))
Gjest Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 nååååh,søt da:)han min er spent han også ja,både gleder og gruer seg ,eller grugleder seg som han sier;)
fox`y Skrevet 31. mai 2011 #10 Skrevet 31. mai 2011 Elstemann til meg blir 6 år i juli og begynner på skolen til høsten:) Gleder seg litt,men han er ikke helt ok med de leksetingene å d å være inne å sitte i ro hehe. går i friluftsbhg så han er vant til lange turer 4 gang pr uke.Men d går nokk seg til:) jeg gruver meg kjempe masse, siden d er mindre voksne og flere barn. å gutten min sier ikke ifra vist d er noe.
Mammamø! Skrevet 31. mai 2011 #11 Skrevet 31. mai 2011 Gutten min er også 2005 modell og begynner på skolen til høsten. Han kjeder seg i barnehagen, så sånn sett er han klar for noe nytt, men både han og jeg er litt nervøse for at han ikke skal helt klare å høre etter/ være konsentrert. Jeg lurer på: Er det vanlig at barna praktisk talt kan lese ved skolestart? Har hørt rykter om det nemlig. Man kan si at det er for tidlig og at man skal da ikke behøve det- men fakta er at de fleste kan mye, og de som ikke kan det føler seg utenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå