Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 fordi jeg hadde fått UVI. Dette var fredagen. Den skulle sendes på dyrking fordi de ikke så spor etter uvi i urinprøven, men jeg fikk en antibiotikakur som jeg kunne begynne på. Nå har jeg altså gått på kur i fire dager, men er fortsatt like plaget. Hvor kan jeg henvende meg for å få svar på dyrkingen? Legevakten i Oslo? Eller får fastlegen min beskjed?
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Det kommer litt an på om det står at fastlegen skal ha kopi av svaret på rekvisisjonen. Men det så du kanskje ikke? Prøv legevakta, og hvis du ikke får hjelp der, bør du kontakte fastlegen din.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Legen spurte i alle fall hva legen min het, og hvilket legesenter, og spurte om det var i orden at de sendte opplysninger om konsultasjonen dit. Får prøve å ringe legevakta. Takk for svar.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Hei. det er ikke sikker det er UVI jeg sleit mye med sviing der nede før og det var helt J-ig for å si det sånn.. i mellomtiden kan du kjøpe canesten soppsalve og smøre det hjalp meg med engang. selv om det ikke var sopp jeg hadde så hjalp salven meg og det var ikke vondt lengre.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har 39,7 i feber, og har hatt det siden lørdag, og sinnsykt vondt i magen + de vanlige uvi symptomene (så noe er det) Men, nå har jeg snakket med legevakten i Oslo, og dyrkingsvarene hadde blitt sendt til fastlege. Er det noen som vet hvor lang tid det pleier å gå før de får tilsendt slike svar? Jeg ringer uansett i morgen, men vet de sendte sånn prøve for å sjekke hvilken antibiotika jeg skulle ha også - og det hadde jo vært greit å vite, for den jeg har (selexid) virker tydeligvis ikke så bra. hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå