Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på UL i dag. Alt bra med gutten;) Fikk beskjed om at morkaka lå mot ryggen, men dekket delvis åpningen. Fikk time til ny UL i uke 32 for å sjekke om den har flyttet seg. Er det noen som har erfaringer med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme skjedde med meg - kom tilbake i uke 28 og morkaken hadde trukket seg godt oppover. Både legen og gyn forsikret meg om at dette var ren rutine siden i 90% av tilfellene så trekker morkaken seg opp.

Skrevet

Jeg var på ul forrige uke og fikk samme beskjed. Jeg skal tilbake i uke 28. Ble betrygget med at dette er ganske normalt, og det er sjelden den ikke flytter seg. Jordmor sa det samme på kontroll i dag også.

Skrevet

Har ingen erfaring, men har fått den samme beskjeden på UL, så skal tilbake tidlig i høst for å se om den har flyttet seg. Legen sa at i de fleste tilfeller vil den flytte seg oppover, men hvis ikke blir det keisersnitt. Uansett så er det ingenting å bekymre seg over :-)

Skrevet

da eg var på UL i slutten av april, fikk eg beskjed om att eg hadde lavt-liggende morkake, så skal oxo tilbare påå kontroll i uke 32,

i håp om att morkaka har trukket seg opp =)

så krysser fingene =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...