Gå til innhold

Tidlig ultralyd

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som vet hvor langt en må/bør være på vei for å ta tidlig utvendig ultralyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo litt an på hva du vil se etter..

Jeg var på ul i uke 8, ante ikke hvor langt jeg var på vei så jeg måtte sjekke det. Da så vi et hjerte som banket, men ikke noe særlig mer enn det.

Skal du se om alt er bra med hjertet, måle nakkefold osv, bør du være 12-13 uker på vei.

Skrevet

mener å huske at det er rundt 10-12 uker....

Skrevet

Hei igjen

Tenkte bare for å sjekke at det var liv, ingenting annet. Men vil helst slippe innvendig ultralyd...

Hilsen HI

Skrevet

Jeg får tidlig UL pga mange SA.

Fikk beskjed om å vente til uke 7, da har hjertet begynt å slå.

Skrevet

Det kommer litt an på gynekologen som foretar undersøkelsen.

I mitt tredje svangerskap fikk jeg plutselig en vannvittig angst for at noe var galt, så for meg hjertefeil som var uforenelig med liv osv. Bestilte da time til privat ul og kom inn i uke 13/14. Den gynekologen tok både utvendig og innvendig ul, han mente den utvendige ga litt grumsete bilder så han tok innvendig også. Da så vi alle fire hjertekammer, andre vitale organer osv.

I mitt fjerde svangerskap ante jeg ikke hvor langt jeg var på vei, siden jeg ikke hadde hatt mensen etter forrige svangerskap. Fikk da en ul i det som viste seg å være uke 8, den gynekologen tok bare utvendig ul. Han skulle jo bare måle lengden på fosteret, det var jo uansett for tidlig å se om noe var galt. Da ble det litt grumsete bilde, men så tydelig hjertet som banket og også det gule legemet som svevde som en måne over hodet på babyen :)

Skrevet

jeg hadde innvendig i uke 8,blødde litt etterpå

så hjertet og at det stemte med størrelse

utvendig uke 10,det gikk fint og så at lille hadde vokst fra runding til en bønne;)

Skrevet

Har hatt utvendig UL i to svangerskap i uke 8. da ser man kun ett hjerte som slår. De ville egentlig ha innvendig UL fordi man da ser mer (ikke sikkert man ser noen ting i det hele tatt på utvendig UL så tidlig faktisk), men de forsøkte med utvendig etter mitt ønske og sa de så greit fordi jeg ikke har mye flesk på magen og fordi jeg adde full urinblære. Hva blæren har å si vet jeg ikke...

I begge svangerskap har jeg også hatt UL i uke 11/12, da så man faktisk en hel liten baby, de sjekket og kunne se de alle innvoller utvendig, men måtte ha innvendig UL for å se alle fire hjertekammerne -og klaffene og hvilken vei blodet strømmet i hjernen.

Skrevet

Får håpe du ikke venter tvillinger hi, får da blir det mange innvendige ultralyder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...