Gå til innhold

Jeg skal skaffe ti sekker grillkull til skoleavsluttning?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk melding i dag om at jeg måtte skaffe 10 sekker grillkull og 2 flasker tennveske til skoleavsluttningen. (aner ikke hvem som organsierer dette)

Jeg har ikke 6-700kr liggende til overs og jeg synes det er veldig mye penger for at mitt barn skal få lov til å delta på skoleavsluttningen.

Nå vet jeg ikke hva de andre skal skaffe, siden ingen har informert meg eller spurt om min mening på dette. (Det er en klikk som omgås privat som tilfeldigvis organiserer alt dette uten å invitere til debatt hos de foreldrene som ikke er i klikken)

Hadde det vært ta med 1 sekk grillkull så hadde jeg ikke sagt noe, men 10???

Er dette drøyt synes dere eller er det bare jeg som er gnien?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det synes jeg er drøyt. Hadde tatt kontakt med FAU eller den som sendte medl og spurt hvem som evt skal betale for dette, eller om det i det hele tatt stemmer at du skal ordne så mange sekker.

Skrevet

Jævlig drøyt. Selv skal sikkert klikken ha med en kake vher som koster dem knappe 100-lappen.

Jeg hadde takket pent nei og sagt jeg kan bidra med noe, men ikke 10 sekker! Meget frekt!

Jeg hadde bedt om å få se oversikten over hvem som har med hva.....!

Skrevet

10 sekker a 30 kr = 300 pluss en 50 lapp for tennveske. Blir jo ikke så galt det....

Skrevet

Nei, men likevel!!

Synes dette hørtes temmelig sært ut, HI! Ta kontakt med de som er ansvarlige og hør hvordan de har fordelt dette....

Skrevet

Tennbrikker finner du da riktignok til 10 kr sekken da:) Europris og Rema regner jeg med har billig grillkull. Men ja, syns det var rart at en forelder skulle skaffe ALT av grillkull og tennvæske. Hadde vært mer riktig om det var en -to sekker pr husstand og at noen andre tok med tennvæske. Sånn at det ble delt opp på ca 7 husstander.

Her skal hver familie betale 20 hver og gjerne ta med en kake. Alle har med grillmat selv og verten (foreldrepar i klassa) holder grillen ( grill, engangstallerken, glass vi betaler for).

Skrevet

Jeg var på rema istad og de billigste jeg fant var til 56kr sekken, for 10 blir det 560 plus tennvæske så er det 600kr. Vet ikke helt om vi skal holde grillmat til våre egne barn siden jeg ikek vet noe om noe som helst.

Skal ta en telefon til lederen i FAU for jeg synes dette er veldig drøyt, men det kunne jo ha vært at det var bare meg. Derfor spurte jeg hva dere mente om saken...

Takk for svar, Hi

Skrevet

På europris koster det mellom 10-20kr for en sekk med grillkull. Det samme for tennvæske.

Skrevet

Jeg hadde først sjekket på europris, men jeg hadde aldri betalt mer enn 200 kroner for at klassen skal ha grillfest (med mindre jeg arrangerte det i min egen hage)

Utgiftene til sånt skal FORDELES på alle. Hadde vert mye mer rettferdig om alle betalte en femtilapp hver, og hadde med grillmat selv. Platekaker koster ikke så mye å lage, så det skulle jeg gjort med glede.

Det kan jo være at det er meningen at du skal få igjen penger :) Ring å hør!

Skrevet

Hehe, da hadde jeg kontaktet vedkommende som forsøkte å pålegge deg det for å fortelle at det er helt uaktuelt. Det har du ikke råd til, men at du kan ta med en.

Skrevet

Lurer på hva de andre skal handle inn jeg da!? Hvis det er 20 elever i klassen, og alle foreldrene skal handle for 200-400 kr...

Skrevet

hvis det er 10 sekker grillkull så regner jeg med at det er til en hel skole og ikke bare til en klasse... og det er jo merkelig om man forventer at en forelder / foreldre skal holde en hel skole med grillkull???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...