Den tredje Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Har en baby på 4, 5 mnd som er flaskebarn. De siste dagene har han drukket mye mindre enn vanlig og det han drikker har jeg nesten "lirket" i han. Han har fått grøt. på formiddag og kveld. Problemet er at etter at han har tatt noen super av flaska så begynner han å vræle og er skikkelig sint! Kan få lirket i han litt med å bysse, putte i smokk innimellom, men det er et strev. Han har litt hard mage nå så jeg skal starte med malt i melka for å få løst opp litt, har funka godt før. Funderer veldig på hva dette er, han skriker så tårene renner og jeg synes så synd på han! Er det noen kloke hoder som kan hjelpe meg og komme med noen tips? Jeg står fast1 Han har sovet godt så han er ikke trøtt og han er smilendes og blid og sover hele natta. Det er kun når han skal ha flaske!
CHC Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Har du prøvd å bytte til ny tut med flere hull i? eller kaskje det kommer for mye alt i den du bruker? Jeg sliter med nesten det samme på min gutt på 7 mnd som gråter når han får mat. Blid og glad og sover hele natta men når maten kommer fram da gråter han =o( I dag bytta jeg fra vippestol til baby stol med rett rygg, spiste litt bedre da men spiser mye mindre enn før. Er ikke lett å bli klok på detta her asså...
tina 79:) Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Hvor mye grøt får han da? To fulle porsjoner? Det er ganske mye mat for en på 4 mnd. Jeg tipper han bare er mett. Prøv å la det gå litt lengre tid før han blir tilbudt melk. Ikke alle barn som er så tørste, og de får mye væske gjennom grøten.
mariabee Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Akkurat det samme gikk vi igjennom, men her begynte vi ikke med grøt før hun var 5mnd. Kan være magevondt av grøten? Men med oss var hun rett å slett lei melk en periode, drakk veldig lite og på den mnd la hun vel på seg knappe 200gr. Så det er vanlig at det flater ut litt, så ville ikke stresset. Her kunne det gå over 6timer mellom måltidene, men tok igjen på natten innimellom med to måltider. Men som noen nevnte, kan prøve å bytte til flere hull i tuten. Om det ikke funker, så ville ikke jeg ha stresset så lenge han ellers virker fornøyd? Husker vi ble litt stresset av denne hylingen og matnekten. Det gikk over av seg selv her, men er fortsatt ikke sååå gla i melk lenger etter vi begynte med fast føde. Nå er hun 6mnd.
Den tredje Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg merker jeg blir litt stressa når han ikke spiser så godt. Men som dere sier-2 porsjoner grøt på et døgn er jo mye mat og det er jo masse væske i den:-) Har prøvd å bytte smokk men det vart ikke bedre av den grunn. Men i dag lot jeg det gå litt lengre mellom måltidene og fikk han heller til å sove en ekstra dubb før måltid og da spiste han godt! Godt å få litt flere synspunkter og det fikk meg til å senke skuldrene enda mer:-) Han er jo VELDIG fornøyd ellers:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå