plastblomst♀♂♂ Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 hvilken dag har dere fri? Eller har dere kortere dager? Jeg skal etterhvert jobbe 80% (kontorjobb), og kan velge hvilke dager jeg vil jobbe. Jeg vil helst ha fri mandager eller evt. onsdager. Reduserte dager er ikke et alternativ. Så jeg lurer på hvordan dere gjør det?
Gjest Kira ønsker seg en til ♥ Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har tatt meg fri på fredager, rett og slett for å få en litt lengre helg! I tillegg er det deilig å ha den dagen fri for å vaske huset, handle inn til helgen osv. For min del spilte det ingen rolle om jeg hadde fri fredager eller mandager når jeg startet, men fredag passet best for jobben. Så da ble det sånn;)
olla Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 jeg har hatt litt forskjellig, men det beste er mandagen fri, synst jeg. Har også hatt fredag fri, og ville ikke bytte til mandag, men måtte. Men når jeg hadde mandagen, ville jeg ALDRI bytta tilbake!! Argumentet for fredag fri med langhelg, ble stort sett aldri brukt, og de 1-2 gangene vi ville ha fri fredag, byttet jeg bare i den aktuelle uka. Det var rett og slett vidunderlig å kunne slappe av på søndagen, og vite at jeg kunne rydde etter helga, handle og gjøre andre ærender på mandagen, så mandag ANBEFALES!! Forøvrig har jeg også en periode hatt kortere dager, og det er også kjekt, men det blir jo på en annen måte, lettere om en f.eks har 70 % stilling.
Libido- Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Nå er jeg frikjøpt, men da jeg jobbet hadde jeg fri på torsdager + litt kortere dager. Det passet best slik på jobb og i barnehagen.
*Rutletutt* Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Kontorjobb - fri hver fredag. Denne dagen passer både meg og arbeidsgiver best. Syns fredagene er veldig grei å ha fri da helgen blir lengre og som regel faller planleggingsdagene i bhg og på skolen på fredager, så da behøver jeg ikke tenke på hvordan vi praktisk skal løse det;-) Bruker fredagene til husvask og ukes-handling, så føler ikke jeg har helt "fri", men slipper i allefall ta det om lørdagene eller søndagene;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå