Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skal selge en bil og fikk i går en kjøper. Nå ringer kjøperen meg og sier at banken forlanger kjøpekontrakt (som jo er helt greit) og at bilen er omregistrert på vedk. for at at banken skal utbetale lånet hun tar opp for å kjøpe bilen. Er ikke dette litt rart? Biltilsynet hadde ikke hørt noe om denne praksisen før. Man omregistrerer jo ikke bilen før man har penger, det er jo papirer man sender inn når kjøperen har fått bilen. Kjøperen ville også dra selv på biltilsynet om omregistrere og det sa jeg nei til.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Dette er ikke vanlig, og høres ut som bedrageri.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Du må ikke finne på å omregistrere bilen før du har fått pengene. Kjøper skal også vise til at han/hun har forsikring før den kan omregistreres. Høres ut som om hun forsøker å lure deg
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Veldig merkelig. Ikke gå med på det. Høres ut som svindel. Ville og tipset finn om denne personen. Tilfelle kjøperen prøver å lure flere.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg ville veddet nesten hva som helst på at denne kjøperen prøver å lure deg!! Spør hvilken bank de bruker, så kan du jo selv ringe dit. Da får du nok bekreftet at dette ikke er slik det gjøres. Evt be kjøper om å få se lånetilsagnet, da hører du nok ikke mer fra dem. Regner med at du er mer fornuftig enn at du lar deg lure til å gi bort bilen din gratis.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar. Jeg sa jo med en gang at jeg ikke omregistrerer en bil før pengene er på konto. Kjøpekontrakt kan jeg skrive for det skjønner jeg jo at banken må pga. lånet. Må bare få pause på jobben først. Vet hvilken bank hun bruker så jeg tenkte jeg skulle ringe dit, bruker selv samme banken.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har akkurat solgt bilen min, og jeg omregistrerte bilen før jeg fikk pengene. MEN, kun fordi dette er et lite alle-kjenner-alle-sted, jeg visste hvem kjøper var og visste at han ikke prøvde å lure meg. Det var ikke nødvendig for at han skulle få utbetalt lånet, men han hadde selv blitt lurt før og var litt skeptisk til å betale før han hadde bilen. Bilen ble registrert på han, og jeg beholdt bil og nøkler fram til han kom med pengene. Derfor gjorde jeg det for å være grei, men hadde aldri gjort det om kjøper var en helt ukjent!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå