Gå til innhold

Ta med barna våre på UL?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen som har hatt med barna sine dit?

jenta mi på snart 5 fikk dette med seg og lurer på hvorfor hun ikke får lov til å bli med å se på baby.. kan jeg ta de med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.. vi fikk ikke lov til å ta med vår 6-åring på UL. Veldig kjedelig!

Skrevet

Her på sykehuset vil de ikke ha barn tilstede. Så du bør høre med sykehuset om det er ok og tenke nøye gjennom hva du gjør og hvordan du vil reagere om det skulle være noe galt med babyen. Er det noe en 6-åring burde se i verste fall?

Skrevet

Jeg syns ikke storesøsken har noe å gjøre på en ultralyd. I hvert fall ikke om det er første ultralyd/ordinær ultralyd i ca. uke 18. Hva om dere får dårlige nyheter?

Jeg har selv ei venninne som fikk dårlige nyheter. Barnet hadde en alvorlig tilstand, og de fikk en viss tid til å bestemme seg for om de ville beholde, eller avbryte svangerskapet... Det var jammen bra at storesøsken ikke var med da!

Skrevet

jeg er også enig i at et lite barn ikke har noe på ul å gjøre.. i allefall ikke den første.. bestill heller 3D ul litt senere ;) kan garantere at jenta derer vil like det bedre uansett ;)

jeg var selv på 3D og det var fantastisk :)

Skrevet

Vil man ha med søsken bør man bestille privat. De som utfører UL i det offentlig blir som oftest sure om man tar med barn eller viser holdningner som at UL er underholdning. De føler jobben deres ikke blir tatt seriøst.

Skrevet

UL er en voksenting for å sjekke om babyen har det bra og barn har ingenting på UL å gjøre

Skrevet

Jeg hadde med meg mitt barn, jeg hadde ikke barnepass. Jeg kjente kontordamen, så skulle det bli problemer fikk hun sitte der. Men gynekologen min syns det var helt greit at hun var med, jeg ble nesten oversett for de to satt og så på bilder av babyen i magen. De pratet, pekte og lo.

Men på rutine ultralyd burde ikke barn bli med syns jeg. Jeg hadde ikke så mange valg, og barnet mitt var såpass lite. Men skulle det være noe galt hadde det ikke vært like hyggelig, jeg for min del var forberedt på at det kunne være noe galt. Mistet mange babyer før, så jeg har aldri vært helt trygg før jeg var kommet meg til 5måned. Jeg har vist en arvelig sykdom som jeg ikke husker navnet på, så jeg er nok litt "herdet" om en kan si det slik.

Skal en ha med seg barn på ultralyd burde en bestille privat time, og en stund etter den rutine ultralyden. Slik at en vet alt er bra, og en bare kan titte på den lille i magen.

Skrevet

Det er vel både best og kjekkest for barna å få være med på en ul nr 2. Vi hadde ikke med vår 5 åring på første ul i tilfelle det skulle være noe. Men vi bestilte en 3D ul på privat klinikk så hun skulle få være med, og det er jo kjekkere å se på også. Der var de kjempe positive til dette, og det ble en fin opplevelse:-)

Skrevet

Hvis det dreier seg om privat UL bare for å se og der dere er sikkre på at det ikke er noe galt går det ann å ha med barn noen steder.

Den vanlige UL er der for å sjekke utvilking og at alt er som det skal. Deter ikke underholdning. Det skjer ikke så sjeldent at man finner at ting ikke er som det skal, fosteret kan være dødt, ha misdannelser, ikkeha utviklet seg som det skulle osv. Hvis man oppdager noe slikt er det ikke bra å ha eldre søskn med seg. Da har man som regel nok med å takle beskjedene man får selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...