Gå til innhold

Hvordan er det med fars permisjon,i forhold til keisersnitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at far har krav på 2 uker ulønnet permisjon etter fødsel. Men har far krav på lønnet permisjon viss mor tar ks?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken måte babyen forløses på, endrer ikke permisjonsreglene. Far har altså rett på samme antall uker og dager uansett hvordan babyen kommer ut.

Skrevet

Men husk å høre med arbeidsgiver om de betaler lønn for disse to ukene, mange gjør det, f.eks får min mann permisjon MED lønn i 2 uker ifm fødsel (uansett forløsningsmetode ja), et gode de har på den arb.plassen :) Kanskje får din mann det også?

Skrevet

Forløsningsmetode har ingenting å si for omsorgspermisjonen pappaen har rett på i 2 uker etter fødsel.. Det er opp til arbeidsgiver om den er betalt uansett....

Skrevet

Jeg er temmelig sikker på at far kan søke om å overta deler av permisjonen til mor hvis hun blir sykemeldt under sin permisjon. Hør med NAV du! :)

Skrevet

Og hvorfor skal mor bli sykemeldt?? Man må ha ekstra grunnlag for sykemelding i permisjonen da man uansett ikke er i jobb, og i forhold til at pappaen skal overta permisjonen kreves det at mor er så syk at hun ikke kan ta seg av barnet.. For de fleste går det helt fint å ta seg av en nyfødt etter et ks, det er et svært lite mindretall som er så dårlige at de ikke kan gjør det.. Litt dumt å fremstille dette som en "enkel" løsning for å gi pappaen tid hjemme med lønn, for så enkelt er det faktisk ikke...

Skrevet

En må nok ha noe i tillegg for at det skulle være snakk om sm ja. Jeg håper virkelig ikke at jeg må ha KS, jeg har kraftig bl som jeg er sykemeldt for - tør ikke å tenke på hvordan det ville vært å være nyoperert i tillegg(!) Da hadde jeg nok slitt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...