Puppen og lillemor Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Har noen gode forslag til flotte turer i skog og mark i og utenfor Oslo som er barnevognvennlige? Vi vil gjerne ut på tur, men snuppa er litt for liten til å sitte i bæremeis, så vi er avhengig av barnevognvennlige turer foreøpig..
Gullemor Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg kan anbefale å gå rundt Semsvannet i Asker. ) Der er det fint, og greit å komme frem med barnevogn. Ikke alltid så lett på vinteren, men nå som det er bart, er det bra. :-) God tur!
RockMyWorld Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Det er veldig barnevognvennlig ved Skullerud. Både rundt Østensjøvann og Nøkkelvann er det vei :-) Og det er kjempekoselig der!
Gullemor Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Ellers har du jo også Sognsvann i Oslo. Der er det også fint. :-)
morgenrøde Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Dersom du er glad i å gå trille turer anbefaler jeg boken "Trilleturer - tur og aktivitetstips i Oslomarka" av Gro Støvind Hoell. Boken inneholder over 50 turer i marka som er egnet for barnevogn. Det står hvordan man kan komme seg dit, lengde på turen, informasjon om evt. stelleplass, servering og lignende. Det står også hvor krevende turen er. Jeg kan anbefale Ulsrudvannet, det er en kort trilletur til selve vannet, men fine veier innover i skogen. Man kan bade der om sommeren, og det er lett å komme seg dit med både buss, t-bane og bil.
Gemini7 Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Bor på Bjerke selv, og her i Lillomarka vrimler det av flotte turstier. jeg triller selv mye fra Isdammen og opp til Linderudkollen og bort til Trollvann. Men løypenettet oppover ehr er svært, man kan gå helt til Nittedal. Kjempefint område å trille i, ihvertfall
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Jeg synes det er fint å gå oppover langs Akerselva- kan starte f.eks på Grunerløkka/ Sagene, og gå så langt oppover som man orker/ ønsker. Jeg gikk ofte opp forbi de gamle fabrikkbygningene i Nydalen, og videre opp mot Maridalsvannet på barnevognvennlige gangveier langs elva.
Knøttefrøken Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Hvis du kjører 20 min ut av sentrum og til Fjell(siggerud) så kan du gå til Vangen skistue. her er det kjempefint, og supert for barn. de har hester,geiter,sauer,høner og noen lam. samnt en kafe hvor det selges div vaffler og boller/kaffe/brus is. du parkerer på et sted som heter bysetermosan og går ca 3,7km til du er der.. en del opp og en del ned. vi gikk masse hit med barselgruppa mi. sjekk vangenskistue.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå