Gå til innhold

Noen som har tatt brystreduksjon her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse hadde du når du gjorde det?

Hvor gjorde du det? (privat el. offentlig)

Fornøyd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det. Fikk dekket det fra det offentlige. Ja, jeg var fornøyd, men etter en vektoppgang grunnet beinbrudd en vinter, så la vekten seg over brystet og jeg er i dag like stor som jeg var før operasjonen.

Skrevet

Hva er kravene for å få det dekket av det offentlige?

HI

Skrevet

min venninne gjorde det; hun fikk dekket det, tror grunnen var at hun rett og slett hadde slitasjeproblemer i rygg og nakke (hun var veldig stor). Gjorde det på offentlig sykehus, og har vært kjempefornøyd! Ble en helt annen sånn kroppslig sett; proporsjonene ble liksom mer riktig. Holdningen ble bedre og hun ble sprekere.

Skrevet

Hei!

Min svigerinne har gjort det. Hun måtte ned en god del i vekt før hun fikk operasjonen (offentlig). Grunnet proposjoner og ryggproblemer.

Sånn med klær ser det flott ut, men jeg ville aldri ha tatt den operasjonen i Norge så lenge de gjør den på den måten, med stort T arr + brystvorten.

Hvis det skal gjøres her i gården betaler jeg heller for det og gjør det et sted hvor de kun skjærer rundt brystvorten og tar inn huden der.

Skrevet

Jeg gjorde dette i fjor. var str 80dd på den ene brystet. og str 80c på det andre . så dem reduserte bare det ene bryste mens de løftet det andre. jeg er meget fornøyd ja :) ser bra ut både med og uten kler :) fikk det hos det offentlige.

Skrevet

Jeg gjorde det for tre år siden, hadde da str 75 DD og E, og har i dag 75 D rett og slett fordi jeg ble gravid i januar og ett av de tre kiloene jeg har lagt på meg ligger over brystene :( snakker ofte om å få operert de ned igjen om jeg blir like plaget med rygg og nakke som før.

jeg var overhode ikke overvektig, så fikk time omrent med en gang jeg hadde søkt, fordi de satte meg på ei "noen har avbestilt, kan du komme om to dager-liste".

jeg har ikke angret og ønsker å gjøre det igjen, selv om jeg faktisk fikk store indre blødninger og måtte opereres på nytt 2 ganger, hasteoperasjoner for å berge både livet og brystet. Gikk med dren for å få ut siste rest av blod osv.. Kommer til å være litt anspent om jeg må gjøre det igjen, velge et sykehus som ikke tromper igjennom at det er et opplæringssykehus og at de som er ferske skal få prøve seg på slike operasjoner osv.. det gikk så nært galt som det går an, for meg.

vær kresne og skeptiske når dere får utdelt operasjonslege!

Skrevet

Jeg gjorde det for tre år siden og er kjempefornøyd. Hadde str 75 G og var ikke overvektig, nå har jeg 75 C. Artene er store, men de er blitt hvite og synes nesten ikke lengre. For meg har det vært et helt nytt liv uten rygg og nakkesmerter, i tillegg til at selvtilliten har blitt bedre!

Skrevet

Jeg har operert 2 ganger og fikk dekket av det offentlige pga jeg var veldig slank og med noen enorme bryster. Dette ga meg store plager i rygg og nakke allerede som 20 åring. Første gangen fikk jeg dessverre en kirurg som var "i mot" å operere en så ung dame - så han fjernet altfor lite til at det utgjorde noen vesentlig forskjell. Han tok kun 200 gr på hver.

Etter et par år så la jeg inn en klage og ble vurdert på ny, brystene var nå str E-F cup og med denne kirurgen var det ingen diskusjon - jeg fikk ny operasjon! Opererte ut 400 gr på hvert bryst og endte opp med en liten C cup. Dette ble litt mye igjen, men så var vi klar over at brystene kom til å vokse litt til. Har i dag etter 2 graviditeter DD cup og er kjempefornøyd! Fine "spretne" pupper som ikke er i veien!

Kom deg til fastlegen HI så kan han/hun henvise deg til vurderingssamtale på sykehuset.

Husk at er du veldig overvektig så må du slanke deg før en operasjon er aktuelt.

Står brystene i proporsjon til kroppen din så kan du ikke regne med at du får det dekket.

Skrevet

Takk for så mange svar! :-)

Bruker selv DD/E, så får ta det med legen min etterhvert, skal først få mitt første barn om et par uker :-)

Dere som har fått barn etter operasjon, hvordan har det gåttt med amming?

HI

Skrevet

DD høres jo ikke så utrolig stort ut HI, jeg hadde ikke ville operert puppene når de ikke er større enn det.

Grunnen til at jeg sier det er at det kan oppstå mange komplikasjoner og det er en veldig hard påkjenning. Selv fikk jeg stafylokokker begge gangene (infeksjon) + blodansamling i ene brystet 2. gangen og måtte inn på operasjonsstua enda en gang dagen etter. I tillegg får du store ankerarr som kan bli stygge under brystet pga infeksjon osv.

Jeg kunne ikke amme etter mine operasjoner, men så tok de veldig mye av mine da. Ca 600 gram x 2 totalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...