Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Er det noen aldersgrense på det? ikke maks grense, min grense. Jeg har en gutt på 4år!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 I min kommune har alle kampsportklubber en nedre grense på åtte år. En klubb hadde tidligere seks år som grense, men har nå flyttet den til åtte år. Så du får nok ikke gutten din på kampsport enda. Hva med en annen sport så lenge? Feks fotball. Vi vurderer fotball om ikke gutten vår får begynne på ju jitsu enda.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Det finnes noen karateklubber som tar inn de helt unge. For deres del er det ikke så mye karate som karatebasert lek, og det er viktig. Selv har jeg vært trener i judo, og mener bestemt at målrettet trening, det er de til og med for små til som åtte-åringer (de fleste) men vi hadde leketreninger/bevegelsestrening for barn ned til tre-fire år, og det var veldig populært. det er et stort behov blant barn i dag å trene koordinasjon og bevegelser, da hverdagen ofte blir veldig stillesittende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå