LilleMalin♀♂♂ Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Mannen min har bare 3 dager med lønn i forbindelse med nedkomst. Vi har tenkt at han etter det tar ferie og perm uten lønn en stund. Så var det en som sa til meg at siden jeg skal ha KS så har mannen rett til sykemelding etter forløsning, siden jeg da ikke er helt i form på en stund. Vi har to barn fra før. Dette skurrer i mine ører, han er jo ikke syk, så sykemelding blir vel uansett feil. Det er selvfølgelig mulig at man har mulighet til annen stønad? Er det noen som vet?
Trultemora er presseklar!! Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Tror det er litt forskjellig fra plass til plass, men vet at noen mødre blir sykemeldt og at fedrene får tatt over permisjonen et par uker
Guttemamma75 Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Han har ikke rett på noen stønader.. DU kan bli sykemeldt OM du er så syk at du ikke kan ta vare på babyen og pappaen kan ta over permisjonen, men det vet du jo ikke før etter fødsel,, Jeg er usikker på om han kan overta permisjonen i de 2 ukene etter fødsel ettersom han uansett har rett på 2 uker fri...
miss c. Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Hvis mamma er for syk til å passe barnet, kan far få lov til å gå hjemme med den lille pga dette - huske ikke hva det heter, men den faste barnepasseren er ju syk / indisponibel. Sjekk på nett og nav.no og lykke til
Mrs.Bakke Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Har du hatt KS før? Det er ikke noe problem å ta hånd om baby alene når du bare får noen dager (sykehuset) på deg. Ikke ved normal progresjon i alle fall. Tror nok ikke KS kvalifiserer til sykemelding og utsettelse av din permisjon.
Miss Hemingway Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Det kommer helt ann på KSet. Jeg var invalid i flere uker, men hun jeg lå på rom med spratt ut av sengen uten så mye som en mine. Tror eneste mulighet er at du blir sykemeldt ellers er det nok ikke så mye å gjøre. Men du kan jo være en av de heldige og klare deg kjempefint
LilleMalin♀♂♂ Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar:) Sist var jeg i kjempeform og dro hjem dag to etter snittet. Vi har ikke belaget oss på noe ekstra støtte, men da jeg fikk servert dette utsagnet ble jeg litt nyskjerrig! Satser på å være i like god form denne gangen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå