Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Har måtte begynnt med mme til min 2 uker gamle baby. Han sliter nå med magen, presser hele tiden men kommer ikke noe. Har ikke maltekstrakt så tenkte gi lactulose. Noen som har erfaring med dette og hvor mye evt har dere gitt? På anvisning står det 3-6 ml som dgn. dose til babyer under 1/2 år..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 På den jeg har står det bare dosering til barn over 3 år, under 3 år bare i samråd med lege. Hadde ikke gitt det til en så liten baby. Vent heller til i morra og kjøp maltekstrakt da. Event ring legevakta og spør. Så små har veldig sarte mager, ikke alle som har avføring hver dag. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 For det første synes jeg kanskje at han er litt liten til og begynne med lactulose? Min sønn slet veldig med magen, første uken bæsjet han. Men etter dette kunne det gå opp til tre uker mellom hver gang det kom noe. Jeg bøyde og tøyde på kroppen hver dag på stellebordet, prøvde med malt og svisker (kokt saft) samt maaange kjærringråd. Var ofte oss helsesøsteren men hun forsikret meg om at det var slik i enkelte tilfeller, og når det kom noe var det ikke enormt. Hun mente han tok til seg alt han klarte og det ble så lite igjen. Da han begynte med fast føde (6mnd) og det enda ikke kom noe ut i løpet av tre uker sa jeg at vi måtte gjøre noe, først da mente hun at vi kunne begynne med lactulose. Som du kanskje da skjønner er dette noe kroppen blir avhengig av og mange sliter med å slutte. Vår gutt brukte dette i ca 1/2år før det normaliserte seg. Så jeg synes du burde prøve ut mer først. Og ang dosering er dette noe man øker, begynner fek med 3. Vi var oppe i 10 ml på det meste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå