Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har forstått dette med gjennomstekt kjøtt, men her gjelder det jo mest sannsynlig agurker. Går det an å behandle en agurk på en måte slik at bakterien ikke overlever i tilfelle? Gutten min på to år elsker "gurk" og råkost forøvrig.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Vask alt grønt skikkelig - også agurker! Om du er skikkelig hysterisk kan du skjere vekk skallet på agurken...... Jeg gir ikke mine minste mår/spekeskinke el. andre ting som ikke er varmebehandlet.....
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Så det holder med vanlig kaldt springvann med andre ord?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Kjøp bare norske agurker. Problemet kommer vistnok fra spanske agurker.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 I utgangspunktet skal det være nok men jeg ser at danske og svenske helsemyndigheter anbefaler å ikke spise rå agurk nå.... Men om du skjerer av skallet og skyller det som skal spises bør du iallfall være sikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå