soldeig Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg er alenemor og har til nå fått svangerskapspenger i tillegg til os. Men nå som jeg ikke får svangerskapspenger mer skal vel os øke? Fått utbetalt ca seks i os i mnd til nå. Spurte på Nav og fikk bare ett sur svart om at jeg måtte skrive en personlig søknad med gode grunner for at den skulle øke eller sette meg opp som jobbsøkende, siden jeg ikke har jobb. Men skal begynne å studere til høsten og har bg plass først fra høsten av, så har ikke mulighet til å få meg jobb i sommer.. Noen som veit hva jeg evt skrive i den søknaden så det blir rett? Sliter litt for har ikke råd til å gå en mnd uten å få penger :/
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg fikk også beskjed om og skrive en kortfattet søknad av en på NAV, men når jeg ringte igjen for og spørre hva som skulle stå ble jeg satt over til en som gikk inn og fikset det med en gang. Fikk da brev i posten om nytt vedtak på full os i løpet av en uke. Hun jeg snakket med bare spurte om planene mine og som deg var jeg også arbeidsledig men skulle starte på skole. Dett førte hun opp slik at det sto i det nye vedtaket. Er så slitsomt at de sier forskjellig alle som jobber på NAV. Ring igjen så kanskje du slipper å skrive ny søknad.
soldeig Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2011 Tusen takk for svar! Nå ble jeg kjempelettet. Ringer nav i morra
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Jeg var ferdig med permisjon i mars og fikk ikke barnehageplass før august så jeg skrev: "Viser til telefonsamtale av 5.mars 2011 med NAV kundesenter og sender melding om at når min permisjon er over 15.april 2011 vil jeg pga. mangel på barnehageplass gå over på full overgangsstønad. mvh. Sara Olsen - f.08.11.82" Fikk ikke full os i mai, men får etterbetalt i juni
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå