Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvor lang tid det vanligvis tar før mensen er tilbake etter fødsel når man ammer? Etter første svangerskap tok det 8 mnd, nå er minstemann snart ett år, og jeg "venter" fortsatt. Det er nesten så jeg kjøper en graviditetstest for å utelukke den muligheten.. Skal sies at jeg nok har holdt melkeproduksjonen høyere etter innføring av fast føde denne gangen enn med eldstemann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ammet en del helt til han var 12 mnd, og fikk mensen 12,5 mnd etter fødselen. Fortsatte å amme også etter 12 mnd(tidvis også på natta), og mensen var uregelmessig i 4-5 mnd etter at den kom tilbake.

Skrevet

Jeg fikk tilbake mensen 10 uker etter fødsel. Hadde renselsen i 6 uker, 4 uker "fri" og dermed var tantekreket tilbake til normalen. Jeg fullammet omtrent til jeg begynte å jobbe igjen. Hun fikk nattpupp til hun var 15 mnd og morgen/kveld til hun var 17 mnd.

Så amming hadde null nada å si for min del :( Men jeg hadde jo ammet like lenge uansett da.... :-)

Vel, til ditt spørsmål så er det nok ganske vanlig og ikke få igjen mensen før etter at man slutter å amme/reduserer ammingen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...