Hannah81 Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Lurer litt på hvor lang tid det vanligvis tar før mensen er tilbake etter fødsel når man ammer? Etter første svangerskap tok det 8 mnd, nå er minstemann snart ett år, og jeg "venter" fortsatt. Det er nesten så jeg kjøper en graviditetstest for å utelukke den muligheten.. Skal sies at jeg nok har holdt melkeproduksjonen høyere etter innføring av fast føde denne gangen enn med eldstemann.
Babyønske �� Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg ammet en del helt til han var 12 mnd, og fikk mensen 12,5 mnd etter fødselen. Fortsatte å amme også etter 12 mnd(tidvis også på natta), og mensen var uregelmessig i 4-5 mnd etter at den kom tilbake.
Dotten Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Jeg fikk tilbake mensen 10 uker etter fødsel. Hadde renselsen i 6 uker, 4 uker "fri" og dermed var tantekreket tilbake til normalen. Jeg fullammet omtrent til jeg begynte å jobbe igjen. Hun fikk nattpupp til hun var 15 mnd og morgen/kveld til hun var 17 mnd. Så amming hadde null nada å si for min del Men jeg hadde jo ammet like lenge uansett da.... :-) Vel, til ditt spørsmål så er det nok ganske vanlig og ikke få igjen mensen før etter at man slutter å amme/reduserer ammingen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå