Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har en "venninne" jeg har lite til felles med. Vi har vel aldri vært venner, men hun er av typen som henger seg på. Fælt å si det, men skulle gjerne vært kvitt "vennskapet". Hadde vi hatt en stor uenighet så ville jeg nok forklart henne at vi må gå hver vår vei. Men problemet vårt er bare at vi er så ulike- det mener iallefall jeg. Jeg vil jo henne ikke noe ondt. Jeg vil bare være fri. Hun har ingen, absolutt ingen venner - så alt faller på meg. Jeg føler jeg ikke får puste. Jeg har alltid synst så synd på henne, men jeg klarer ikke å være med henne bare fordi hun er så stakkarslig. Når vi er sammen er vi mest tause. Vi har bare ingen god kjemi. Noe hun dessverre ikke ser. Så hvordan "rømme" fra hele problemet? Kjenner at jeg bare har lyst å trekke meg tilbake. Jeg har tidligere vært helt stille, men da dukket hun opp på døren. Er det feigt å lyve og si at jeg er inni en travel periode? Har mest lyst til å gjemme meg og aldri mer snakke med henne. Jeg har skrevet et innlegg her inne før om henne. Og fikk da mange svar som "Hva koster det deg å møte henne", "du gleder henne-lev med det" og "kan man få for mange venner?" Men vi sitter bare å glor på hverandre....har mange andre venner jeg heller vil bruke tid på. Nei, jeg er ikke 13....men 33år.
Lilleleen Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Alle kan ikke like alle, og man kan heller ikke alltid være martyr. Man må sette seg selv litt først noenganger, ellers så blir man så utslitt at man ikke har noe å gi til de rundt seg. Det du kan gjøre er å ha henne med når du treffer andre venninner og bekjente, kan jo hende hun finner ei annen venninne som kjemien passer bedre med. Jeg har selv opplevd å være uten venner og jeg vet hvor desperat og ensom man føler seg. Så kan være at hun merker at kjemien ikke stemmer, men at hun ønsker så sterkt å ha ei venninne. Så kan hende du kan gjøre dere begge en tjeneste ved å la henne treffe andre hun kan bli kjent med ) Får håpe det ordner seg til det beste for alle parter )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå