Gå til innhold

Hvem er den typiske mottaker av overgangsstønaden?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

enslige kvinner med barn som er yngre en 8 år gamle :P

personlig så ser jeg ikke på meg selv som ressurssvak, og det gjør jeg heller ikke med de jeg kjenner som har os, men jeg ser at det er en stønad som kan dytte folk inn i passivitet fordi det blir så lettvint.

Annonse

Meg kanskje? Alene med to små, begge under 3 år. gubben har forsvunnet til thailand på ubestemt tid, mistet den godt betalte jobben min, som var på kveldstid, det er jo ikke barnehage på kvelden/natten. Og ville vel heller ikke hatt barna mine i en slik om det var en. Må ta ny utdanning. Savner og ha noen til å hjelpe meg med barna, savner lønningen min fra jobben. Savner arbeidslivet. Men noen ganger må man bare ta imot det man kan få og gjøre det beste ut av det. OS er IKKE mye penger og leve på for en familie med hus, bil, strøm, mat, klær o.l... Jeg er skikkelig FORBANNA på de som utnytter dette systemet. OS skulle vert en stønad der beløpet ble satt etter behov og hvordan man allerede satt i det når man ble forlatt eller lignende.

Jeg har aldri mottat OS. Man må ikke føle seg truffet for å bli provosert av den bedritne holdningen folk her inne viser alenemødre. Det mest spesielle med det er at de sjelden skjærer alenefedre over den samme kammen. Men det viser jo bare hvor lite intelligente de er.

Annonse

Du må jammen lære deg hva objektivitet betyr, for det er åpenbart at du leser inn egne emosjoner i nøytrale spørsmål.

Jeg tåler det meste jeg, bortsett fra usaklighet. Kan du nå svare på spørsmålet som ble stilt?

Nei, du stiller ikke saklige og objektive spørsmål. Hvis du innbiller deg det trenger du en bedre utdanning, Spørsmålet ditt satte premisset at mottagere av OS er ressurssvake. Du viser dumheta di for hele verden.

Hvis du mestrer det å stille et åpent og fordomsfritt spørsmål, eventuelt et spørsmål hvor du åpner for dine egne fordommer, skal jeg svare deg saklig. Inntil du gjør det er du bare et ufint menneske.

Hva slags konklusjon (annet enn å stigmatisere en gruppe) forsøker du å trekke HI? Mottakerne av OS har det felles at de er enslige forsørgere med mer enn 66% av omsorgen for barnet, har barn under 8 år og tjener under 6 G i året. Enkelt og greit.

En del av disse er hjemmeværende, studenter, i deltids- eller 100% jobb m.m.

Mest sannsynlig nesten like stor variasjon her, om du ser bort fra sivilstatusen, som blant mottakere av barnetrygden.Og ingen som har krav på den har vel på eget initiativ sagt fra til staten at de ikke vil ha barnetrygden for å spare staten for "unødige" utgifter, så vidt jeg vet..

Jeg er eldre og sterkere enn de fleste.

Jeg har hatt OS i over 16 år. Grunnen tenker jeg at du selv kan finne, for du virker ikke videre intelligent,, HI.

Du tenker nok at jeg er svak, og lever på det offentligen, men du har ingen aning om hva det ville kostet det offentlige å gjøre min jobb.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...