Gå til innhold

Plugger dere ut ALT når det tordner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og slår av mobil og pc?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, ingenting....

Skrevet

Alt unntatt komfyr, kjøleskap og fryser.

Slår heller ikke av mobilen.

Skrevet

Nei, vi altfor mange ting til at det skulle være noen vits. Har aldri fått noe ødelagt, og skulle det skje at ryker for mangofldige tusen blir det vel dekket av forsikringen.

Skrevet

vi har lynavleder, så jeg gidder ikke ;)

Skrevet

Mobiler og pcer her i huset er trådløse så ser lite poeng i å slå de av.

Skrevet

slår ikke av noe når vi er hjemme. Koselig å sitte inne i torden og regn og se på film...

Skrevet

vi dra ut komfyr, tv, pc, og de dyreste tingene i huset.

har ikke så mye, men tlf slår jeg ikke av.

Skrevet

Drar ut kontakter til tv inkl kabeltv, vaskemaskin, oppvaskmaskin, tørketrommel i tillegg slår jeg av hovedbryter.

Dette selv om vi har hovedspenningsvern.

Hvis det slår ned skal en bestille elektriker for å gå gjennom hele anlegget da en feil kan ligge latent i flere mnd.

Mobilen er på.

Skrevet

Nei.

Har overspenningsvern i sikringsskapet + en ekstra på tv, spillmaskiner og ruteren.

begge deler har slått ut flere ganger, så vet det fungerer.

Skrevet

Jeg har to lynvern til pc, skjerm, router/modem, tv, Rikstv-boksen og xbox. Men, jeg stoler ikke helt på dem og drar dem oftest ut fra kontakten når det er fare for lyn likevel. Lampene over barnesengene plugger jeg ut, for jeg har opplevd sprengte lyspærer ved lynnedslag og det vil jeg ikke at det skal regne utover barna.

Mobilen slår jeg ikke av, men jeg ringer ikke til hele slekta heller da...

Skrevet

vel når d tordne ute e d vel ikke noe vitsi å trekke ut noe! før d har ikke noe innvirkning på det elektriske! men vist man ikke har lynavleder så burde man trekke ut d man ikke vil skal bli ødelagt. Tven til bestefaren min gikk gadundras en gang lynet slo ned. selv om de hadde lynavleder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...