temine Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Gir dere vaksinen til barna deres? Den inngår nå i vaksinasjonsprogrammet, og vi må bestemme oss, men jeg syns jeg finner lite info om den på nett. Har hørt så mye forskjellig i media, og vil gjerne ha litt objektiv informasjon før jeg bestemmer meg.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Nå har jeg kun gutter i første omgang så jeg trenger egentlig ikke å forhold meg til denne, men har likevel lest litt om den.... og dette er litt av det jeg fant: Merck, vaksineprodusenten, vet ikke om vaksinen i seg selv skaper kreft Merck, vaksineprodusenten, vet ikke om vaksinen skader fruktbarheten Ingen vet noe om langtidsvirkningene av vaksinen, ikke produsenten heller. (Bivirkninger inkludert). Merck, vaksineprodusenten, ”vet ikke” om Gardasil kan være skadelig for fostre, og anbefaler ikke vaksinering under svangerskap. 80 000 bivirkninger ( i USA) til nå? Til nå er det registrert mer enn 8800 bivirkninger fra HPV-vaksinen, hvorav et tosifret antall dødsfall (maksimalt ca. 10% av skadene antas å bli identifisert og innrapportert, så et sannsynlig bivirkningstall vil dermed være ca. 88 000) Folkehelseinstituttet tilbakeholder informasjon om disse bivirkningene. Den norske lægeforening er kritisk. Kreftregisteret er mot introduksjon av vaksinen i et vaksinasjonsprogram. Produsenten, Merck, hevder at virkeperioden for vaksinen er 5 år. Hvis Gardasil injiseres i 12-årige piker, vil ikke virkningen vare lenger enn til 17 års alder. Naturlig nok vil de være utsatt for HPV-smitte etter den tid HVIS vaksinen i det hele tatt har vært effektiv frem til da. Besøk www.fritthelsevalg.org og få informasjon! Søk på ”HPV
alenemed1. ♥ Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Vi hadde en diskusjon om dette på skolen (etterutdanning inne helse) for en tid siden og jeg må si at her i norge er myndighetene utrolig strenge når det kommer til godkjenning av legemidler slik at jeg tror man kan anse det de anbefaler som sikkert. Det finnes alltid noen som vil ha noe negativt å si om ulike legemidler. Selv har jeg hatt celleforandringer og måttet bli kognisert noe som skremte dritten ut av meg så jeg vil absolutt si ja til den vaksinen til min datter når den tid kommer. Lykke til
Gjest ->>- Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har ikke spesielt sterke meninger om Gardasil, men vil bare nevne at folka bak fritthelsevalg-websiden er temmelig sprø og det er cirka det siste stedet jeg ville søkt etter seriøs informasjon om noe som helst.
Tante Gustava Skrevet 29. mai 2011 #5 Skrevet 29. mai 2011 Signerer pila. Hvis du ønsker seriøs informasjon om emnet så holder du deg langt unna den nettsiden. Når det er sagt, etter å ha jobbet med gynekologiske kreftpasienter i en årrekke så tror jeg at jeg ville valgt å vaksinere jentene mine. Men jeg skjønner godt tvilen din, og er egentlig glad jeg har gutter og slipper å ta standpunkt
*Lissi* Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Har valgt å la datteren min vaksinere seg. Og helt enig med det alenemed 1. skriver...
Dotten Skrevet 29. mai 2011 #7 Skrevet 29. mai 2011 Per dags dato ville ikke jeg gitt min datter denne vaksina, men nå er det ikke aktuelt før hun er 12-14 år om jeg husker rett og frem til den tid kan det godt være de har mer "erfaring" med vaksinen og jeg har forandret mening. Ellers har vi tatt alle vaksiner sånn ellers med unntak av svineinfluensavaksinen. Den kom litt for brått på for min del og lite info var det også. Følg magefølelsen din. Er det mye kreft i familien osv. ville jeg nok vurdert det, selv om det selvsagt plutselig kan dukke opp hos hvem som helst når som helst. Lykke til med valget
Willy Wonka Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Nå har jeg bare gutter, men ville absolutt vurdert seriøst å la min datter få den vaksinen. Spesielt med tanke på at vi har den type kreft i familien.
jasså? Skrevet 31. mai 2011 #9 Skrevet 31. mai 2011 Jeg har tatt den selv. Skal gi den til datteren min og kjøpe den til sønnen min. Fantastisk at vi kan få mulighet til å vaksinere oss mot disse krefttypene. Fokuset bør være på hvorfor ikke guttene ikke får den gratis også, ikke hvorvidt vi skal vaksinere eller ikke!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå