Gå til innhold

Alkohol og tenåringer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye er det greit at man drikker med en tenåring i samme rom?

En jeg kjenner har en sønn på 16 år.Denne helgen har han satt ut båten og hadde med seg 3 andre voksne par på båttur.De drakk og 16 åringen var med som sjåfør i båten.

jeg har ingen oversikt over hvor fulle de ble,men ingen andre enn 16 åringen var edrue.

Er dette greit? Eller bør jeg vurdere å kontakte bv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du ikke vet hvor mye de drakk så er det jo ingen grunn til å melde i fra...

Skrevet

Voksne folk får lov å ta seg et par glass i nærheten av barn og unge. Ser ikke helt problemet ditt.

Denne 16-åringen får faktisk lov til å bli far. Tror ikke han har varige men av å se sin far ta en øl.

Skrevet

Du tuller nå?? Kontakte barnevernet fordi en far og noen kompiser drikker øl i nærvær av en 16-åring? Skip o`hoi, sier jeg bare....

Skrevet

Vel,på bildene han har lagt ut så ser man at de ble fulle.Er det greit å ha med en 16 åring på fest? Hvor går grensen da?

HI

Skrevet

Om dette er en normalt oppegående far og en normalt oppegående 16-åring så skjønner jeg virkelig ikke problemet ditt og om 16-åringen ikke vil være med så sier han nok fra selv

Skrevet

høres mer ut som du er ute etter å ta barnefar for noe, enn at det er en reell bekymringssituasjon

Skrevet

Personlig syns jeg ikke det er greit å ha barn med på fest.Hadde barnet vært 18 år-såklart,men han er 16.Han er ikke gammel nok til å drikke og bør derfor ikke utsettes for fulle voksne

Men siden dere alle mener jeg er gal,hvor gamle barn kan man ta med på fest da?

HI

Skrevet

Hvor gammel var du selv HI første gang du drakk???

Skrevet

Men han er gammel nok til å komme inn på offentlige fester hvor det drikkes.

Skrevet

Jeg vil ikke kalle en båttur med litt pilsing for en fest. I såfall så har jeg vært på utrolig mange fester i min barndom ettersom vi ferierte med båten hver sommer og mamma og pappa tok seg gjerne en øl eller to.

At en 15/16/17-åring er tilstede ser jeg ikke noen problemer med så lenge det ikke er snakk om et skikkelig sjøslag med massivt fyll og rølp

Skrevet

Jeg var 17 første gang jeg drakk.Det var med venner,ikke foreldrene mine.

Og det er ikke snakk om ett par øl,eller litt pilsing her. De ble fulle.Da er det vel gått over til å være fest?

HI

Skrevet

16-åringen var sjafør, og helt ærlig ser ikke problemet. Regner med at ungdommen vil si ifra hvis faren gikk for langt etter ungdommens egen smak.

Skrevet

så 16 åringen din får ikke være med på offentlige fester med 15 års grense?? da ser de jo fulle folk! unnskyld meg men det var litt i d meste laget hysterisk. her er det bygdefester så fort en er konfirmert, noen drikker litt og andre får ikke lov. jeg hadde flyttet for meg selv da jeg var 16, hadde undret meg om mamma skulle bestemt over om jeg kunne omgåes fulle folk eller ikke.. jeg liker ikke å kalle 16 åringer barn, de er unge voksne i mine øyne. 16 år liksom.. ikke det samma som 10.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...