Gå til innhold

Er dette brystbetennelse.. isåfall, hva gjør man?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inatt sov nurket mitt hele natten igjennom for første gang, noe puppene mine tydelig ikke er vant til. jeg våknet med helt ekstrem brystspreng og da jeg la han til brystet gjorde det forferdelig vondt i brystvorten. Jeg pumpet meg på den andre siden slik at jeg kunne legge han til på den vonde siden en gang til i håp om at ddet ville gi seg da, men det er fortsatt veldig ømt. jeg er også blitt småsmimmel og uvell + en gangske solid hodepine. Føles rett og slett som jeg brygger på noe om kan blusse opp når som helst. Høres dette ut som brystbetennelse, isåfall hva gjør jeg?

Håper noen har noe kunnskap om dette, for det gjør grusomt vondt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter min erfaring utarter brystbetennelse seg på denne måten: Sprengte, vonde bryster (som regel blir bare det ene brystet betent). Sprengen/smerten gir seg ikke, selv om brystet er tomt. Feber og nedsatt allmenntilstand - det har alltid vært mitt første symptom. Gørr/sekret fra brystet kan forekomme, men ikke alltid. Jeg fikk et stort, rødt merke over det betente brystet en gang jeg hadde betennelse, men det er visst ikke så veldig vanlig.

Det du må gjøre, er å amme og/eller pumpe MASSE. Ta deg gjerne en dag i sengen, hvor du bare ammer og ammer og ammer. Brystet må tømmes helt, og vanligvis går det over ganske fort. Dersom du ikke blir bedre i løpet av et døgn, bør du kontakte lege, da det kan være en bakteriell infeksjon som må behandles med antibiotika.

Lykke til :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...