Gå til innhold

dere som har barn i bhge! hvordan hadde du reagert om:

Anbefalte innlegg

Skrevet

ditt barn var den eneste som ikke fikk delta på en tur som varte hele dagen, hver dag (ikke overnatting) i en uke på grunn av at foreldrene ikke har fått informasjon om at det var påmelding til denne turen?

Barnet måtte da være mye alene i bhgen + være sammen med barn som var 2 kull under.

Vil gjerne ha noen synspunkter om dette!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg tenkt at de som lar et barn lide sånn mangler en skrue! Er det mulig?!? Om de ikke har fått en påmelding, er det NATULIG at de tar kontakt med dere for å spør om dere har fått lappen, bare for å være på den sikre siden!

Blir helt sjokkert over hva som foregår rundt om i enkelte barnehager....... =(

Har jobbet i bhg selv, og vet at vi hadde kontaktetforesatte, for å utelukke at det ikke hadde vært en missforståelse, og for å informere om at dette barnet da ble aleine igjen med en annen gruppe...........!

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Fullstendig uakseptabelt!

Det er en selvfølge at bhg da skal etterlyse påmeldingen, og sørge for, f.eks. ved å ta en telefon, sende et brev, sende en mail, at foreldrene får den nødvendige informasjonen. Sånt utsetter man ikke ett enkelt barn for. Ikke en gruppe, heller, for den saks skyld, men her er det i alle fall ingen tvil om annet enn at de ansatte ikke har gjort jobben sin.

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

Fullstendig uakseptabelt!

Det er en selvfølge at bhg da skal etterlyse påmeldingen, og sørge for, f.eks. ved å ta en telefon, sende et brev, sende en mail, at foreldrene får den nødvendige informasjonen. Sånt utsetter man ikke ett enkelt barn for. Ikke en gruppe, heller, for den saks skyld, men her er det i alle fall ingen tvil om annet enn at de ansatte ikke har gjort jobben sin.

Skrevet

I vår barnehage er de veldig gode på å minne oss på ting rett før det skjer.

Synes det er fint for i en hektisk hverdag er det ikke alltid like lett å huske alt men det er jo likevel vårt ansvar som foreldre å følge med og.

Om de ikke har mulighet til å ha med et barn til av diverse årsaker så er det jo bare slik, men om det blir en "straff" fordi foreldrene ikke har fulgt med og det egentlig er mulighet for at barnet blir med likevel synes jeg det er trist.

Skrevet

Barn skal ikke straffes for at foreldrene har glemt å fylle ut et papir!

Enig med de over som sier at bhg burde tatt kontakt med dere for å få et svar ang. turen.

Skrevet

Jeg hadde spurt hvorfor vi ikke hadde fått beskjed, og tatt en rolig prat om hva jeg synes om det.

Men hvis det er turer som krever påmelding er det jo lite barnehagen får gjort med det i ettertid, uansett hvor lite ok det er.

Skrevet

Hvorfor er dere de eneste foreldrene som ikke har fått beskjed om at det var påmelding til denne turen?

Jeg synd uansett at barnehagen er firkantet her, men er det påmelding så er det påmelding. Handler jo om planlegging for arrangøren.

Da må man som foreldre ta det på sin egen kappe. Kjedelig at det går utover barnet desverre...

Skrevet

Er jo utrolig leit at sånt skjer, men en påmelding er jo for en grunn. I bhg til lillegutt får vi all beskjed på mail, og en påminnelse når det nærmer seg fristen for å svare - veldig kjekt.

Men sånn er situasjonen når noen foreldre plutselig ombestemmer seg og finner ut at barnet IKKE får lov å være med på tur allikevel og krever pengene tilbake - så må de andre foreldrene betale mer i bilpenger enn hva som er oppgitt - det gikk ikke for den familien. En påmelding er bindene, endten man er med eller ikke, så kanskje greit å prate med bhg og høre hvor glippen var hen siden dere ikke har fått beskjed?

Skrevet

Der jeg jobbet minnet vi ALLTID foreldre om påmeldinger, og gav oss ikke før ALLE hadde levert. Skal jo ikke gå ut over barna, det er hårreisende! Såpass at jeg ville tatt det opp med styrer, SU og FAU, og gjerne kommunen også, for som sagt, hårreisende!!!

Skrevet

det vi reagere så sterkt på er at INGEN har nevnt noe om denne turen. ikke i månedspost, mail eller FACE TO FACE liksom. Veldig frustrerende og trist for ungen som ikke skjønner hvorfor alle andre får dra på tur men ikke meg.

Hva syns dere vi skal skrive i klagen?

det vi reagerer på er at de har en form for utvelgelses måte de bruker i alle slike saker . altså feks på 2 kull så er det 15 som får være med FEKS.

altså man eksluderer feks 2 stk (hvis 17 har meldt seg på). vi syns dette blir helt feil... skjønner ikke hvordan de gjør denne utvelgelsen!

Skrevet

og vi er seLVSAGT veldig klar over at det er vår plikt å følge med oppslag, men akkurat denne gangen fikk vi det ikke med oss verken den ene eller den andre :(((

Skrevet

Ville tatt det muntlig opp med Su-leder, eller foreldrerepresentant i SU. Luftet frustrasjonen. Vær gjerne veldig klar på det du skriver her, at dere selvfølgelig burde fått det med dere, at det er deres feil, men at det er en dårlig måte å "straffe" deres barn pga at dere ikke hadde fått det med dere. Spør også om det ikke hadde vært mulig å purre på påmelding, både på tavle og muntlig. Og ikke har det stått noe i månedsplaner e.l.

Som jeg skrev tidligere, så gav vi oss ALDRI før ALLE foreldre hadde svart på div påmeldinger, og om vi måtte ha antall før alle hadde svart, regnet vi med JA på dem som ikke hadde svart, til de evt gav beskjed om NEI.

Begynn med dette, og "krev" gjerne svar fra styrer over om dette er pedagogisk riktig i forhold til å straffe barn på denne måten.

Skrevet

Tror jeg hadde forhørt meg om hvordan de 15 andre fikk vite det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...