Gå til innhold

Hadde dere gjort dette? (Bilsikring)


Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er veldig nøye med bilsikring. Barnet er 2,5 år, og har bakovervendt sete med 5-punkts sele.

 

Nå er det slik at jeg har ikke bilen med vårt sete her, men vi vil gjerne ut på tur. Besteforeldrene kan hente med sin bil, men setet der er fremovervendt med beltefesting (bilens belter). Jeg har sagt nei før, men har fått tilbakemelding fra andre med barn som har brukt dette setet før om at jeg er hysterisk. Det er ikke lange turen vi skal, men det har jo ingenting å si dersom noe først skjer. Stolen er godkjent for barnets vektklasse, men jeg er helt klar på at vi skal sikre med bakovervendt helt til det ikke er mlig lengre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er baret under 15 kg er det ikke lov sikre med beltestol, og dere kjører dermed ulovlig.

Er han over 15 kg hadde jeg gjort det for denne turens skyld.

Skrevet

Har du link til denne informasjonen? Jeg kan ikke finne noe om beltestol og vekt på trygg Trafikk...

Skrevet

Jeg er helt enig med deg, og har avlyst turen da barnet vårt er 12 kg.

 

Takk for informasjon :)

 

HI

Skrevet

Hysterisk? Ja!!!

 

At det er mulig..

Skrevet

Er HI hysterisk, det syns jeg slett ikke. Hadde aldri gjort det heller. Om barnet mitt nok er over 12 kg, men er ikke 2 enda.

Skrevet

Er det hysterisk å sette et lite barn i en bilstol som er beregnet for langt større barn ?

 

Ja da er jaggu jeg også hysterisk. Bilsikring gambler vi ikke med.

 

 

Ikke HI

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...