Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg kjente en gang en tysk jente som het Sina. Syntes det var et fint navn, vi kalte henne for Zena da:) På ei Norsk jente, njei. Muligens det er fordi navnet er tysk for meg.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Har sett i lokalavisen at en del småjenter heter det (eller Sine). Vurderte til min datter, men tenkte at det liksom ikke betydde noe, og det hadde ikke sin egen statistiske kurve hos SSB :-) Men jeg synes fortsatt det er et ganske søtt navn.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Vet om 2 babyer som heter det, men liker det ikke, syns det høres ut som et tullenavn.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 jeg kjenner er søt jente på 12 år som heter det det er et nydelig navn synes jeg
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 hadde ei i barnehagen som hette Sine, kjempesjønn jente, pappan var fra nederland så det var ikke unaturlig.. jeg liker navnet veldig godt, kunne tenkt meg å brukt det selv, om ikke mannen hadde elsket navn som ingrid, bjørg, solfrid og randveig... uh..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Syns det er ett fint navn, vet om jeg jente som heter det. Da har jeg større problemer med RINA, der er det akkurat som det mangler noe. Vet om ei som heter det også.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Får meg til å tenke på sinna, altså å være sinna/sint:) Sine derimot er et finere navn, men ikke Sina!
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #10 Skrevet 29. mai 2011 Høres ut som et tyrkisk guttenavn i mine ører (sikkert da jeg kjenner en som heter nesten det) ellers får jeg assosiasjoner til tegnefilm og dyrenavn.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #11 Skrevet 29. mai 2011 Høres ut som foreldrene har prøvd å være kreative med ett dårlig resultat...
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #12 Skrevet 29. mai 2011 Tina og Mina og dæm som hi Sina. Så æ bli full tå lort og hår, og handa full tå blemmer og sår. Æ harke og spøtte og sparke og døtte. Men det e itjnå som nøtte i år. Kjære industri, kom og gjør mæ fri Fra all bekymmer med kuskit og med fjøs na-na-na-na-na-....... Kuskit og fjøs-.... Så nei, jeg liker ikke navnet Sina. For om sommeren som siner jeg opp kyrne Og da sier vi at vi har Sina opp kyrne. Og sangen er forresten fra Hans Rotmo.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #13 Skrevet 29. mai 2011 Bor ei i nabolaget med detta navnet og er 6 år.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #14 Skrevet 29. mai 2011 Synes det er 'et halv navn'. Som de som kaller gutten sin for Tias i stedet for Mattias.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #18 Skrevet 29. mai 2011 Liker det ikke. Vet om ei på 2 som heter det, men tror jeg ikke liker navnet fordi en veldig tilbakestående nabogutt heter det samme.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #19 Skrevet 29. mai 2011 Et jentenavn av ukjent opprinnelse. Sina var på sitt mest populære i 1880 og er for tiden på 235. plass på listen over jentenavn i Norge. Betydning: ukjent:mange varianter, på japansk betyr det 'god' på arabisk 'rival' noen har bakgrunn fra hebraisk Johannes 'Gud er nådig' fra Hansine, - også mannsnavn. Det er 498 personer i Norge som har dette navnet veeeel.. om dere kaller det bikkjenavn så er det vel noen som har oppkalt bikkja si etter ett menneske da.. Sina er et GAMMELT vakkert navn!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå