Gå til innhold

Er barna mine for mye i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg litt truffet av mokkasin sitt innlegg, selv om hun kanskje ikke sikter til "min gruppe".

Jeg er nemlig sykemeldt og er hjemme mens barna er i barnehagen. De er der stort sett hver dag, men fra 10-11 til 15-16.

Jeg mener, det spiller jo ingen rolle om jeg er syk eller ikke. Barna er jo i barnehagen likevel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blir så provosert av slike idiotiske innlegg som mokkasin har. Jeg jobber med sykemeldinger på NAV, og vet hva som godtaes mht sykemeldinger.. Man får ikke en sykemelding slik at man får fri fra jobben og kan ha barna hjemme fra barnehagen! Er man 100% sykemeldt, ja så sier det seg selv at man da ikke skal "jobbe" fullt når man er hjemme. De av dere som tror det misbruker det norske velferdsystemet.

Skrevet

23:02

Det kommer da helt an på hvorfor en er sykemeldt. Ikke helt god du.

Skrevet

Jeg hadde blitt mer provosert om du var 100% sykemeldt men kunne ha barna hjemme hos deg hele tida. Da hadde jeg tenkt at da var du ikke særlig syk.

Skrevet

23:13 -

Ja, selvfølgelig vil man kunne være i stand til å ta seg av barn om man er sykemeldt - ja, kommer jo ann på hvorfor man er sykemeldt.

MEN poenget er at man får ikke en sykemelding slik at man kan ha barnet hjemme fra barnehagen! Man får en sykemelding fordi man er for syk til å jobbe.

Og det er NAV som betaler sykepengene, så ja, de kan legge seg opp i slikt - stoppe sykepengene om du ikke er "syk nok", men har en "snill lege" som skriver sykemelding til deg. Vi kan feks sende deg til en spesialist for å sjekke om du virkelig er så syk som du sier.

Skrevet

Jeg merker på barna når det er nok barnehage. Nå i det siste har det vært et enormt kjør både hjemme og på jobben, så jeg er helt utslitt. Barna har hatt ni timers dag, og jeg har tidvis vært sent hjemme. Jeg har knapt sett barna. Særlig minstebarnet henger på meg, sutrer og maser, og vil være med meg hele tida.

Når oppførselen er sånn frister det ikke å bare ta dem med på ærend jeg må gjøre, og jeg kan heller ikke snike med meg et barn og tegneblyanter på jobben. For jeg vil ikke få gjort noe. Så det blir bare enda mer barnehage.

For oss har dette vært en kort periode nå, lenge gikk det helt fint, men så plutselig ble det nok for minste. Nå har vi kost oss i helga, og jeg har latt sutring og klenging prelle av, og bare kost og latt barna få det de ønsker av oppmerksomhet.

Nå er det greit for minste å ikke sitte på fanget hele dagen, det er greit så lenge jeg ikke forlater huset. Jeg tenker nok at vi skal oppnå normalen igjen. Barna mine er vant til kortere dager i barnehagen, og nå har de hatt maraton dager på 8-9 timer hver dag.

Eldste har vært syk, og hatt litt mer tid med oss, da jeg har hatt hjemmekontor og sykt barn forran tv. Men det er jo greit, litt mer kos blir det jo, vi spiste da sammen etc.

Så svaret mitt på dette spørsmålet er at du merker det på barna om de er for lenge i barnehagen. Begynner de å klenge og tydelig vise at de trenger deg, da har det i alle fall gått for langt med barnehage.

Snakk med barna om de er store nok, så finner du da ut av det. Barnas personlighet, familielivet ellers, alder, det er mye som spiller inn.

Om verken du eller barna har opplevd det som et problem før, så har de sikkert ikke for lange dager. For meg hørest det ut som korte dager, som de fleste barn helt fint takler uten problemer.

Skrevet

Jeg syns ungene dine har korte dager i bhg! Jeg har vært sykemeldt gjennom halve svangerskapet og 2,5-åringen har vært i bhg fra 9-16 hver dag hun har vært frisk. Da det var 2 planleggingsdager på rad her i mai, tok mannen min ut ferie...

Sykemeldinga er for deg, ikke for ungene dine eller for barnehagen, så ikke tenk mer på det!

Klem

Skrevet

Ikke sammenlignet med bonusdatteren min. Hun tilbringer 9 timer i bhg hver dag.

Skrevet

Syns ikke det :)

Men, jeg liker ikke de som har barna sine i barnehagen fra de åpner til de stenger. Når får man tid til barnet sitt da? Du får jo masse tid med barna dine :)

Skrevet

ups, ble litt feil.. Kan jo ikke si at jeg ikke liker dem, men at jeg ikke syns noe om at barna er i bhg fra de åpner tild de stenger :)

23:48

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...