Gå til innhold

Har man som regel alltid smerter ved SA ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid og blør. Er usikker på hvor langt jeg er på vei.

Lurer på om jeg kommer til å få smerter om jeg mister, eller om jeg kan føle meg trygg så lenge jeg ikke har vondt ? Skal til legen på mandag, men det er vel ikke noe han kan gjøre...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke huske fysisk smerte da jeg mistet. Men der er psykisk smerte.......

Du mister nok nå..... Men fortvil ikke, neste spire sitter nok :)

Skrevet

Ok, takk for svar. Har et barn fra før, og jeg blødde mye da jeg gikk med han også. Så at blødning er synonymt med å miste tror jeg ikke noe på. Men jeg har aldri mistet før så lurer på hvordan det er ang. smerter.

HI

Skrevet

Jeg har hatt 2 SA, ingen av dem med smerter.

Har også 2 fullgåtte svangerskap med blødninger.

Skrevet

Jeg har hatt 2 SA, ingen fysiske smerter noen av gangene. Det er vondest mentalt

Skrevet

Trist å lese at så mange av dere har mistet!

Hvordan fant dere ut at dere mistet ? Ventet dere lenge og så an om dere fikk negativ test, eller kom det ekstremt mye blod,lege, eller hva?

Skrevet

Det er vanlig å ha mensliknende smerter ved SA, ofte litt sterkere enn vanlig mens. Det er også vanlig å blø i svangerskapet, selv om alt er ok. Hvis du blør som en vanlig mens eller sterkere, og hvis det kommer klumper, hvis det blir i flere dager, så er det antakelig en SA, enten du har fysiske smerter eller ikke. Svak blødning kan være fra at egget fester seg (1-2 uker etter befruktning), skjøre slimhinner på grunn av svangerskap, særlig hvis blødningen kom etter sex, og det kan være bare tilfeldig at du blør litt.

Skrevet

Jeg hadde en SA før jeg fikk datteren min, og hadde utrolig mye smerter. Føltes ut som mensensmerter x 100.... i korsryggen, magen, livmoren osv. Så tydeligvis er det forskjell fra person til person her.

Hvis du blødde litt i ditt forrige svangerskap også, så trenger det ikke å bety noe at du blør nå. Noen blør endel når de går gravid, andre ingenting. Så ikke ta sorgene på forskudd!

Lykke til!

Skrevet

Jeg fikk blødninger, og litt smerter...blødde MER, og ganske så intense smerte... Til sikkert det punktet der jeg "mistet" bokstavlig talt .. Var 9 uker på vei, men det såg ut som bare 7, sa de på ul dagen før...

Jeg syns jeg blødde MYE, men det hadde ikke noe å si på sjangsen til å beholde.., sa legen da jeg var på UL...

Smertene ga seg etterpå....

Skrevet

Takk for at der delte erfaringene deres. Jeg blødde klumper sist også, da gikk det fint. Var muligens pga. at morkaken lå langt nede (forran åpningen). Jeg tror jeg er 4-5 uker på vei og blodet er "friskt".

Noen som vet om det er sånn at det er større sansynlighet for at morkaken ligger lavt denne gangen også, siden den gjorde det sist ?

Håper alt går fint og tusen takk for lykkeønskningene. HI

Skrevet

Jeg håper virkelig at det går bra med deg, HI. Det som skal skje vil uansett skje. Jeg har selv mistet tre ganger. Gi oss beskjed om hvordan det går, er du snill.

Stor klem,

Skrevet

Tusen takk :) Ja, det er vel naturens gang. Jeg blør fortsatt mye, men graviditetstesten var like sterk som før i dag tidlig. Jeg prøver å innstille meg på at det går galt, så kan jeg heller bli positivt overrasket. Skal bestille legetime på mandag, og håper jeg får komme inn fort. Symptomene er helt borte nå, så det lover dårlig. Jeg var veldig kvalm og fikk melk i brystene de første dagene. Det positive er at jeg har positive tester og ingen smerter, murringer eller stikkninger.. Tvi tvi.

Skal oppdatere deg om hvordan det går. Fælt å høre at du har mistet 3 ganger :( Håper du også har opplevd å få bære frem barn. Har du fått undersøkt hvorfor du mistet ? Lykke til videre om du er prøver :)

HI

Skrevet

Jeg testet negativt i dag, så da antar jeg at det hele er over :-(

Må jeg oppsøke lege nå ? Jeg tror jeg var ganske kort på vei, så da fikser vel kroppen opp selv eller bør det sjekkes ? Tenkte å ta en test til i morgen for å være "helt sikker"... Og et spørsmål til - hvor lenge er det vanlig å blø etter en SA ?

Håper noen kan svare. Hilsen HI...

Skrevet

Huff, det var trist å høre!!!

Jeg er en av de andre som skrev at jeg hadde hatt en SA. Jeg tok kontakt med gynekologen min etter dette, og han tok en ul på meg for å sjekke at alt var kommet ut. Noe det var, ettersom jeg ikke var så mange ukene på vei.

Husker dessverre ikke hvor lenge jeg blødde, da dette er noen år siden. Men tror ikke det var så veldig lenge.

God klem til deg!

Skrevet

Takk for svar og god klem + klem tilbake :)

Ja, får ta å sjekke opp dette da. Ikke noe trivelig å dra på sjekk uten å kunne se en liten spire men må man så må man..

Og lykke til alle andre gravide som kanskje leser dette :) Husk at det veldig ofte ikke er farlig å blø.. Har selv blødd og det har gått bra. Vet hvor fælt det er å lese sånt her når man er gravid, og jeg vil ikke skremme noen.

HI

Skrevet

Jeg har 3 erfaringer å dele med deg:

ene gangen begynte det med brun spotting (MA i uke 12). Ingen smerter.

andre gangen begynte det med smerter, ingen blod. Ble satt i gang i uke 15.

tredje gang er akuratt nå, opplevde blødninger før helga og det resulterte i en SA. Ingen smerter og ikke sterke blødninger.

Men jeg tror du skal slappe HELT av, for det virker ikke som du har verken smerter eller blødninger. Og stort sett så sier kroppen fra når noe er gærnt. Om du bekymrer deg veldig mye, så mye at det går utover gleden av å være gravid så burde du ta deg opp med legen din og kanskje få henvisning til UL, om du ikke får det, så ta en privat UL.

Jeg tenker det går veldig bra med deg, tenk positivt, og ikke la deg påvirke selvom mange her inne mister. Du skal vite at de fleste skriver bare når de opplever negative ting, flertallet går det bra med, men det er ikke alltid de deler solskinnshistorien på første trimester.

Lykke til!

Skrevet

Uff, jeg leste ikke at du faktisk blødde. Det var meg som svarte ovenfor her. Ta kontakt med legen din, så får du henvising til UL. Ikke la deg gå å lure veldig lenge. Men det er ikke alle som blør, som mister!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar. Men jeg testet faktisk negativt i dag, så da antar jeg at det hele er over...? Skal ta en test til i morgen for å være "helt sikker". Ja, vet det kan gå bra med blødninger - har selv et velykket svangerskap bak meg med mye blod, gørr - og klumper. Men ut kom er frisk herlig baby.

Fælt å høre at du mistet så sent :-( Det må være enda hardere psykisk...

Håper det går bra med deg nå i ettertid.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...