Gå til innhold

Når man er ferdig i bahandling hos psykolog

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal man få en diagnose da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke sånn automatisk nei. Det må jo være noe å sette en diagnose på.

Skrevet

Jeg har vært i behandling i tre år, og fått tilsendt epikrisen i posten i dag. Der står bare tenkt diagnose.

Skrevet

jeg fikk diagnose ganske kjapt etter at jeg hadde startet jeg, å når jeg fikk epikrisen etter seks år sto det ramset opp alle de tingene jeg hadde slitt med..

Skrevet

Jeg fikk tenkt (tentativ) diagnose etter bare noen timer. Og det er den samme som står i epikrisen. Men hvorfor får jeg ikke diagnosen da? Kan vel ikke bare avslutte med en tenkt diganose? Hun må vel kunne ta en avgjørelse på om jeg har diagnosen eller ikke, nå når jeg ikke skal gå der mer?

hi

Skrevet

Men jeg lurer egentlig på hvorfor det er så viktig for deg å få en diagnose? Hvis du skal slutte hos henne, så er du vel per definisjon frisk... eller..?

Skrevet

Nei, jeg skal fortsette med medikamentell behandling.

hi

Skrevet

Dytter igjen og spør om det er noen som vet med sikkerhet om man har krav eller ikke på en diagnose.

Skrevet

Hva var den foreslåtte diagnosen?

Skrevet

Synes du burde få en diagnose, den vil jo avgjøre hvilke premisser du har videre i livet, i forhold til utdannelse, jobb, Nav, osv.

Jeg er enig med deg at hun burde kunne stille diagnosen etter tre år. Har ikke Nav krevd en diagnose i denne tiden? Eller var de fornøyd med den foreløpige?

Ulike diagnoser utløser jo ulike rettigheter i forhold til Nav, og hvis du er/blir så dårlig at du ikke kan jobbe, blir jo det veldig viktig.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noe med NAV å gjøre (Ja, om man ikke regner barnetrygden da;) )

Jeg syns det er litt viktig i forhold til min egen del jeg da. Jeg vil jo vite hva som faktisk feiler meg.

hi

Skrevet

Tror man har rett på diagnose/ikke diagnose

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...