Gå til innhold

Har dere mulighet til å kjøpe hus til over 3 millioner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja

Ca 1,2-1,5 (mannens inntekt kan variere litt)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne fint ha klart det,men har deet flott slik vi bor nå.

Vi skjøt gullhøna når vi solgte forrige hus og tjente 1 mill der. Kjøpte til 2,5 og har 1,2 i lån totalt med hus+2 biler. Vi tjener rundt 600' i året.

Jeg fatter virkelig ikke alle dere som tør å sitte med så mye i lån som langt over 2 mill.Eller som er belånt til pipa og litt til.Men det er bare meg da:)

Skrevet

Det spørs jo selvsagt også på hva man har i egenkapital. Vi gikk inn med 2,6 mill i egenkaptial da vi kjøpte hus med utleiedel til 4,3. Det meste av lån og avdrag "betales" av leieboeren.....

Skrevet

sånn som inntekten vår er nå ,så tror jeg ikke jeg hadde hatt nerver til å ta opp lånt til over 3 mill, gitt.

vi har vel ca 600 inn pr år, og vi sitter med en enebolig på 220 kv, over 2 etg,og litt over 1 mål ute,dette ga vi i underkant av 1 mill, for ca 10 år siden, vi har siden den tid, pusset opp en god del, så for oss er dette godt nok.

Skrevet

Ja, vi hadde ikke hatt noe problem med det nå, men det er fordi vi kunne solgt huset for 3 mill nå, og vi kjøpte på en gunstig tid, så vi sitter igjen med en god del etter evt salg.

Men for dem som skal inn på boligmarkedet, så er 3 mill MYE penger!!

Skrevet

Kan og kan.... Vi har en samlet inntekt på 1 til 1,1 mill, så på papiret kan vi, men er så enig med Hercule poirot.. Vi ønsker ikke!

Vi lever godt å er aldri blakk, vi sparer, men samtidig koser oss.. Vi er fornuftig med pengene og det lønner seg nok i lengden.. Vi har råd til å legge av penger og har en del spart opp så vi kan dra på feire, pusse opp, legge bellegningsstein eller hva det nå måtte være, uten å måtte bruke kredittkort eller ta opp lån..

Har til sammen 2,6 mill i lån med bil, hus og studielån.. Føler dette er meeer enn nok! Vi har ganske ny bil (2010 modell) og 10 år gammel enebolig som ble kjøpt i fjor.. Kunne godt tenkt med å hatt mindre lån, men vi måtte opp i 2,5 mill for vår enebolig.. Vi kunne kjøpt for 3 mill, med flott bad og utsikt.. men det ble heller et hus med litt utdaterte farger, liten utsikt, og mindre moderne bad.. Slike ting pusser vi opp for penger vi har mulighet til å legge av pga av mindre huslån..

men men :-) Vi er så forskjellige! :-)

Skrevet

Bygger hus nå, totalkostnaden blir rundt 3,4 mill (og en verdi på rundt 4,2 mill,) men kommer ikke til å ha så mye i lån :) blir vel rundt 2,3 i lån tenker jeg. Samlet inntekt er vel rundt 800.000 rundt regnet. Vi er unge men har opparbeidet høy egenkapital pga tidligere hussalg :)

Skrevet

Ja, det hadde gått fint. Huset vi bor i nå er verdt ca 3,3 mill, og ikke har vi så stort lån heller heldigvis.

Skrevet

Ja, vi kjøpte hus til 3,7 mill når finanskrisa kom.. Fikk det 500 000 billigere pga det så vi gjorde et godt kjøt.. Nå er huset verdt over 4,5 mill og vi har lån på ca 2,6 mill.. Inntekten er på 850 000 kr men jeg har potensiale til å tjene mer pga jeg jobber bare 60%.. Vi har ingen andre lån enn huslånet så vi har det greit økonomisk..

Skrevet

Vi har leilighet som vi kjøpte ny for noen få mnd. siden. Verdi 4,2-4,3 mill.

Vi kjøpte for 3,7 mill. Hadde egenkapital på 1,5 mill fra tidligere leiligheter, så har lån på 2,3 mill. Det er det man må gi for å bo i Oslo,

Synd, ja, men nå har vi byen 10 min unna og skogen og marka rett utenfor døra.

Skrevet

Ja. Er i budrunde nå faktisk på et hus og budet vårt er nå 4,2 mill. Spennende! :-)

Vi tjener 1,1 mill tilsammen, og har rett i udnerkant av 2 mill i egenkapital.

Skrevet

Nei, har ikke sjans! Samlet inntekt på 650 000 liksom...

Hva jobber dere alle med???

Skrevet

Her har vi inntekt på drøye 600 000 kr i året. Vi har nå lån på 1,9 mill. Huset kjøpte vi for 1,5 mill for 5 år siden (i tillegg har vi 2 biler på huslån (2010 mod Ford Mondeo og Toyota Yaris som ekstrabil) - nå er verdien på huset 2,7 mill. (Etter at huset har fått bla.a. nytt kjøkken, terrasse, isolert garasje, etc., etc.),

Jeg er sekretær i det offentlige og går nå akkurat over 300 000 i årslønn. Mannen min er lagermedarb. med ca 320 000 i året.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...