Gå til innhold

Har dere mulighet til å kjøpe hus til over 3 millioner?

Anbefalte innlegg

Jeg følger med på finn.no etter eneboliger hver dag. Skulle så gjerne flyttet i enebolig, men synes at hvis man skal ha litt størrelse på både hus og hage og litt fin standar så må man over 3 mill.

Synes det er så dyrt. Og undrer meg over at så mange har mulighet til å kjøpe så dyre hus...

Kunne dere kjøpt hus til over 3 mill?

Og hva har dere i samlet inntekt i året, sånn cirka?

Fortsetter under...

Nå kunne vi nok gjort det.

Tjener ca 500 000 hver. Dessuten har vi eigd en leilighet i Oslo som vi pusset opp og solgte noen år etterpå, tjente noen hundre tusen på det.

Så nå etter å ha solgt en leilighet og ha jobbet i ca 7 år kunne vi nok kjøpt hus opp til ca 3 500 000 tenker jeg (kjøpte for 2 700 000 for 3 år siden)

Ok..

Vu har en samlet inntekt på 850000kr i året sånn cirka, jeg er dog student og vil jo få inntekt etterhvert.

Vi sitter på et hus idag, og regner med å sitte med en egenkapital ved et eventuelt salg på ca 700000kr.

Min mann er ikke i tvil om at vi fint kan kjøpe hus til 3,1 - 3,3 millioner, men jeg er skeptisk til så høyt lån..

Hva er det vanlig å ha i huslån idag?

Vi har ingen lån ved siden av huslånet vårt idag.

Gjest Kira ønsker seg en til ♥

Vi kjøpte huset vårt for omkring fire år siden, og betalte da 3,4 millioner.

Min mann arvet endel aksjer da han var ung, og når han solgte dem omkring 15 år senere var det nok til å betale ned lånet til leiligheten vår på den tiden. Så da hadde vi 1,5 million i egenkapital når vi skulle kjøpe hus. Husker ikke helt hva vi hadde i samlet inntekt da, men regner med omkring 750.000 kr.

Annonse

Gjest Hercule Poirot