Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 I går var det fullt hus her hele tiden etter skolen. Måtte "kaste" ut besøket da det ble sengetid. Ekstra gjester til middag og kvelds. Nabobarn. I dag har jeg nesten ikke sett jentungen vår :-) Tok en ringerunde for å få henne hjem til middag kl 15, men hun forsvant igjen så fort hun hadde spist. Og må vel ringe etter henne igjen i kveld ;-) Litt synd, for ser henne nesten ikke enkelte dager. Men også veldig bra da hun har mange å leke med. Skjønner at det er mer moro med venner enn mamma og pappa. Flere som har "åpent" hus hva gjelder nabobarn? At det virker som de nesten bor hos deg enkelte dager.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Gutten min bor hos naboen. Han kan være der timevis. Ser ikke så mye til vennegjengen hos oss. Det skyldes nok at naboen har et gedigent megastort hus. Ungene nærmest forsvinner der inne.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Er nok ikke størrelsen på huset som trekker barna, men hva de har å tilby av aktiviteter. Føler du at de burde være litt mer hos dere, så kjøp noe i bursdag som ikke naboen har. Eller gjør aktiviter med guttene som de liker om kommer på besøk for. Jeg synes det er godt at de er mye her, for da føler barna seg "trygge" blant oss. Ikke så farlig med den følelsen nå, men vil gjerne at de skal like å være her når de blir ungdommer også. At det er greit å ta med venner hjem da også.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Sånn er det her også på finværsdager:) Da ser vi nesten ikke jenta som går i 2 klasse. Eller så er hagen full av nabounger:)) Syns det er rett og slett herlig å se hvordan ungene koser seg med naboungene. Vi bor i ei gate med veldig mye unger. Minstejenta på 4 år har også begynt å finne seg venner i gata våres nå i år:) Hun får ofte være med storesøster å leke med de andre. Men får ikke gå alene ennå. Men det hender seg at hun stikker:)
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Jentungen vår var alene ute da hun var 3 år. Stolte fullt på henne. Hun stakk aldri fra oss og holdt seg der hun ble fortalt. Selvfølgelig er barn impulsive, så en viss kontroll hadde vi med henne. Minstemann som nå er 3 år er ikke i nærheten av å få være alene ute. Han får heller ikke være med hun største, da han finner på å stikke av hele tiden. Stoler ikke på han i det hele tatt. Men han har jo så lyst til å være med de store ut i gata.... HI
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Har en syvåring et sted i nabolaget jeg også ja... :-P Noen perioder er det fullt opp her hos oss og det er gjerne 3 unger her samtidig. Andre perioder leker de hos naboguttene og på lekeplassen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå