Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jenta vår fikk på tirsdag innlagt dren på begge ørene. Nå klør det fælt, og jeg kan tydelig se mye størknet blod i ørene hennes. Det er inne i øregangen, men stikker ut så hun kommer borti når hun klør... Hun er to år, og klør seg helt uten å tenke over det, noe jeg skjønner godt. Tingen er, kan jeg forsøke å fjerne noe av dette blodet? Tenker kanskje det er bedre at jeg gjør dette forsiktig, enn at hun pilker og klør seg f.eks i søvne. Er litt redd for å dra ut noe, men også redd for at hun dytter dette lengre inn. Det er snakk om ganske mye blod altså, som tydelig har løsnet.
rampete robin Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Alle mine barn har hatt dren, men jeg har ikke opplevd det du beskriver. Vet legen har sagt at det kan komme litt blod. Når vi har vært på etterkontroll har legen dratt ut en stor klyse med voks fra øret, som jeg ikke engang så. Ser du blodet, så kan det neppe være noen fare med å fjerne det med en litt fuktig q-tips som ikke legger igjen vann i øret eller som stikkes inn i øret. Er du usikker kan du sikkert ta en tlf til sykehuset. Lett for å få "synseråd" her inne, slik du nå får av meg...
tre små knotter Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Du må ikke røre i øret med q-tips, du kan vaske vekk det du ser er kommet ut av øret, men stikk ikke noe inn i øret.. Ta en telefon til vakthavende lege der hun er operert og få skikkelig svar fra de. Ikke uvanlig at det blør litt, men hvis drenet sitter skjevt må lege kontrollere dette. Kanskje du allerede ha snakket med sykehuset?
Lille&Jeg + Bøllefrø :) Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 28. mai 2011 Takk for svar Hun har hatt synlig blod i det ene øret siden hun kom ut fra operasjonen. Spurte om det på sykehuset, og det var helt normalt sa de. Hun har ikke blødd mer siden operasjonen, og det verker heller ikke. Virker kun som det er det størkna blodet som nå løsner som klør. Hun har ikke feber eller vondt, så har slutta med smertestillende. Har nå brukt en slik baby q-tip til å fjerne det ytterste, har selvfølgelig ikke rota inni øret. Det tørr jeg ikke, syntes det var skummelt nok å fjærne det helt ytterste jeg. Hun syntes det var helt supert, og ble veldig fornøyd selv Har derimot et spørsmål til : hun er blitt liiiiivredd for lyder, og blitt så vanskelig å legge etter inngrepet hvis naboen åpner garasjen, bruker gressklipper, det kjører forbi en motorsykkel el ved leggetid blir hun rett og slett hysterisk ! I dag ville hun dra hjem fra bestemor som passet fordi ringeklokka var skummel, dette var på dagtid. Hun syntes også at steikovnen bråker, og holder seg for ørene. Skjønner jo at dette har blitt en helt by verden for henne. Hun snakker godt (spesiellt til p ha hatt så nedsatt hørsel) og sier jo selv at "nå hører jeg ALT du sier mamma, ALT! " Men når skal dette gå seg til da? Hun oppdager jo verden på nytt hun, gruer meg nesten til hun skal i barnehagen igjen, men hun venner seg vel til det også.
MammaSprett Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Kan svare ut i fra egen erfaring.... Jeg fikk dren når jeg gikk i 6.klasse - og noe av det jeg husker best er hvor godt jeg plutselig hørte! Du kan jo tenke deg når man har gått rundt med masse væske i mellomøret - til plutselig å ha et rent, tørt øre..... Klart hørselen blir bedre! Bare snakk med henne om det - at det er derfor hun hører alle lyder så skarpt nå. Om ikke så lenge til er dette helt normalt for henne ;-)
* SMÅ EINSTEINS Skrevet 29. mai 2011 #6 Skrevet 29. mai 2011 Min gutt satt in dren når han var 2.5 år, ,men det måtte fjernes etter en liten stund, pga lydene ble altfor sterke, han skvatt av hver minste ting som egentlig skal være helt normalt og høre på. Så bare vær obs på det hvis ikke det roer seg med at hun blir hysterisk av lydene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå