Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har til nå kokt vann, fyllt på flaskene og satt i kjøleskapet for så å varme opp i microen og ha i pulver når mini skal ha mat. Men burde jeg ikke gjøre dette? Tenker da på stråling... Tenkte ikke så mye på det da hun bare fikk en og annen flaske, men nå får hun flaske til alle måltider... Hvordan varmer dere opp mme?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Det er individuelt hva en føler er riktig. De fleste som har god peiling på stråling er ikke bekymret. Det viktigste er at du følger temperaturanvisning for når pulveret skal blandes ut.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Vel.... Målet helliger middelet... Koker du vann, overfører du energi til vannet fra kokekaret, uten stråling... "Micrer" du maten overfører strålingen energi til maten... Vi snakker her ikke om radioaktivitet.... Men om mikrobølger, de samme som er i en radar...Du blir IKKE stråleskadd av MAT laget i en micro. Da hadde det vært forbudt med slike...Du må imidlertid ikke prøve å krabbe inn i mikroen selv. Det ER farlig... Forskjellen ligger i måten du varmer opp mme/mat, og i og for seg andre ting... Gnir du flasken du skal bruke til mme lenge og hardt nok, blir den også varm...En mikro varmer kun opp en ting raskere... makan....
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Jeg koker forresten også vannet i vannkoker... Følger temperaturanvisningene ja, varmer vannet til rett temperatur før jeg har pulver i... Flere som har noen meninger? -HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå