Gå til innhold

hvor ofe får ungene dere leker av dere??

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg føler at ungene våre har utrolig mye leker. de får noe ganske ofte. vi har en sønn på 3 år og en jente på 8 måneder.

gutten vår på 3 går ikke i barnehage for tiden men er hjemme sammen med pappa og lillesøster. begge har barnehage plass fra august.

når gutten vår gikk i barnehage så fikk han sjelden leker. vet ikke om det har en sammenheng,.. derfor jeg spør og om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har to gutter på 4år og 6år. De får leker til jul og bursdag, og som regel en "ferieleke" om sommeren. Men det blir alltid noen småting ellers i året.

En sprettball eller en vannpistol. Småting som koster max 20kr.

Da jeg var liten fikk jeg aldri småting - aldri. Og som barn tenkte jeg at når jeg ble voksen skulle iallefall mine barn få litt mer enn meg. Så kronene ruller, men det gleder de små, og vi har råd.

Større leker som koster 300-700kr får de til jul. Da blir det gjerne radiostyrte biler.

Skrevet

De får leker til jul og bursdag, men de har begge bursdag i januar så gavedrysset er rimelig konsentrert på vinteren.

De får kjøpe seg leker dersom de har spart opp penger resten av året, så de får nok en leke ca annenhver mnd.

Det har hendt at vi har kjøpt "pedagogiske leker" som puslespill, bøker, spill og tegnesaker utenom. Det hender også at de får kjøpe seg uteleker som såpebobler, vannpistol, kritt ol.

Men vi går ikke å kjøper lego/en dukke uten en "god" grunn.

Skrevet

ungene er 2 og 4. De får selvsagt til bursdag og jul. Også pleier pappaen å kjøpe med gave til dem når han har vært på jobbreise. Denne varierer fra bare en sjokolade til vrkelig flotte ting som koster mange hundre kroner. Alt etter som hva han har kommet over og hans humør tenker jeg ;) Ellers så kjøper vi jo stadig småting til dem som de får ellers i året. Ja...de har fryktelig mye leker, jeg ser jo det.

Skrevet

Til jul og bursdager. Med tre barn så blir det leker spredd ut over hele året da... Og de får pedagogiske leker som noen andre her har nevnt i mellom. Og ting til forbruk, som såpebobler, kritt, farger o.l. Ingen av de har pr dags dato fått leke i butikken bare fordi de har lyst på. Eller snop eller annet de måtte ha lyst på. Det er et prinsipp - de får aldri noe på impuls i butikken. I motsetning til hva mange andre sine barn får.........................................................

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...