Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jeg prøver og sette opp et matbudsjett nå. For jeg ser mye penger går på mat/matbutikker. Men når man sier at man bruker f.eks 6000 kr i mnd på mat. Er det da kun mat? Hva med såper, bleier, papir, tørkepapir, lys, røyk, snus, blader, bøker og alt annet man kan kjøpe i en matbutikk. Spiser dette av matbudsjettet?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 hos oss kommer alt som handles på matbutikken inn under matbudsjettet, det være seg snop, ukeblader, dopapir, såper og annet. Vi er en familie på 4, snart 5, og vi bruker ca 8000 i måneden på denne posten, men da spiser vi godt og prøver ikke spare akkurat.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 I vårt matbudsjett er alt man kjøper i en matvarebutikk medregnet. Altså når jeg regnet over noen måneder hva vi egentlig hadde brukt, så summerte jeg alt som var summer fra matvarebutikker. Antagelig fikk jeg med meg noen uttak også (vi tar av og til ut 100-200 kr når vi handler), men det får så være. Vi verken røyker eller snuser da, og kjøper lite bøker i vanlige matvarebutikker, men bleier, lys, såper osv er med i matbudsjettet. Så vi bruker i snitt 11 000 - 12 000 kr i mnd på "mat". Vi er 6 i familien, dette er da med store barn som spiser like mye som voksne. Mer en del ganger.
☆☆☆ Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Jeg summerer alt fra matbutikken på kontoutskriften når jeg regner matregnskap. Vi bruker 4000-4500 i måneden, er to voksne. Vi sparer ikke, men kjøper ting som er på tilbud når vi kommer over det.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Hos oss er det mat og husholdningsbudsjett. dvs alt som handles på dagligvare. Vi er 5 mennesker og 3 katter og bruker ca 10 000kr i mnd på dagligvarer.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 hos oss så er matbudsjettet alt vi handler i mat butikken. allså alt, bleier,såpe, tørkepapir. vi bruker så å si ca 3500 kr i måneden. vi er familie på 4...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Åhoy..! 3500 kr i mnd på 4 pers. Det er godt gjort synes jeg:) Vi er 5 (av og til 6 med stebarn) Og jeg prøver og spare i matbudsjettet for tiden. Og meg og mannen skulle prøve oss på 4500kr i mnd. Synes det er vanskelig jeg=P Og jeg regner også alt som kjøpes på matvarebutikk går innenfor matbudsjettet.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Her går også alt an kjøper på matbutikken inn under matbudsjettet, altså bleier, såper, og helgekos. Vi er en familie på 4, snart 5. Og nå så bruker vi ca 6000 kr i mnd og da handler vi kun på Rema 1000 for å spare penger. Da vi handlet på Spar gikk det fort 8000-9000 kr..... Vi lever på en inntekt da vi har valgt at jeg skal være hjemme med barna til de er et par år
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Mange som er flink med matbudsjettet tror jeg. Regnet grovt over det, og kom frem til at vi brukte ca 14 000 kr i matbutikker og mat generelt!!! Shit tenkte jeg, her må noe gjøres. Skal prøve og komme ned til 8000 kr i mnd nå. Det burde vel være levelig når vi er en familie på 4. Må begynne og planlegge her. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå