Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 http://www.matprat.no/gjester/gjesteoppskrifter/australsk-kylling/ Ikke lyst på potetmos!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Sleng poteter, gulrøtter og løk i ovnen, krydre med salt, pepper, rosmarin og litt ingefær, steke 200 grader ca en halvtime. Hell på en halv kopp med grønnsaksbuljong på slutten av steketiden. Lag en sitronsaus eller fløtesaus til. Søk etter oppskrifter. Spinatblader eller ruccola til.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Eller, kok opp ris ( putt en grønnsaksbuljong i vannet ) ha i paprikaterninger i risen når den er ferdig kokt. Lag en tomatsaus til kyllingen, og enten wokede grønnsaker eller en salatblanding til.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 Eller, ( hehe ) søtpotetmos: Kok søtpoteter og mos, tilsett salt, pepper, fløte og litt hvitløkskrydder. De som er orange inni, ikke de hvite. Hjemmelaget hollandaisesaus eller bernaisesaus. Asparges til.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Hasselbackpoteter Ingredienser 6 porsjoner: 15 stk potet 3 ss smør ¾ ts salt 0,38 ts pepper ¾ ts paprikapulver ¾ dl revet hvitost Sånn gjør du: 1. Skrell potetene og skjær dem flate i bunnen, så de står støtt. Skjær dem så i tynne skiver, men ikke helt igjennom - de skal henge sammen i bunnen. 2. Sett dem i en smurt ildfast form, pensle dem i smør og strø over krydder. 3. Stek dem på 225° C i 45-50 minutter avhengig av størrelsen, til potetene har fått en gyllen overflate. Legg revet ost på toppen når det er igjen ca. 15 minutter av steketiden. Eg foretrekker dei selv uten ost så eg kryddrer potetene godt bare.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Mange deilige svar! Skal lagre dem alle, takk takk! Endte opp med å velge det med gulerøtter ettersom jeg har alt av ingredienser der:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå