Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 kan det være fugler? hører det helt neders i pipa.....hva faen, det er jo ikke jul enda vell... skummelt...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Fugl, ekorn.... stakkars lille skapning... En ting er sikkert: enten dør det der inne, eller så må du hjelpe den ut på et vis
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 så rart at du nevner det nå, for vi opplevde det samme for et par dager siden. Jeg var overbevist om at det var mus, men etter et kvarters tid sluttet det, så har egentlig ikke piling på hva det var. Tenkte også på fugler, men det hørtes ut som det var helt nederst i pipa, akkurat som det kom til å komme ut av peisen:P
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 men jeg vet ikke hvor det egentlig er, høres mest ut som det kommer ovenfra, men man hører det kjempegodt ende i kjelleren også hvis du skjønner:S iiik.........
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Det sitter antageligvis fugler på metallokket på toppen av pipa. Da høres kraslinga helt ned. Alternativt så kan det ha falt en fugl ned. Da er det bare å åpne feieluka og sjekke. Vil i så fall anbefale deg å dekke gulv og møbler med papir eller plast først.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #6 Skrevet 28. mai 2011 takk for svar nå har det vært dønn stille i 5 hele minutter, skal se det an...
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #7 Skrevet 28. mai 2011 Hadde samme problemet her for et par år tilbake, hadde satt opp nytt hus med pipehatt ( ingen av naboene hadde det) Og hørte rasling i pipa, forsto ikke hva det var før vi tente opp på høsten og hele huset røk inn, jaggu var det ikke kaikråke som hadde bygd reir i pipa!! Vi fikk fisket opp reiret, gikk et par uker og kråka begynte på samme vis... Denne gangen var den smart og bygde rede så langt nede at vi ikke fikk det opp, vi måtte stappe det ned, og ta det ut i luka inne. Endte med at vi måtte tre over en stålkurv, men kråka prøvde seg fortsatt i over en mnd, før den ga opp !! Kurven ligger ennå, og vi er kvitt problemet.. Anbefaler dere å gå opp i pipa og se, så slipper dere ubehagelige opplevelser med røykskader på huset når dere skal tenne opp i høst!!
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #8 Skrevet 28. mai 2011 Garantert en fugl.. om du har sånn rør du kan kikke inn i som leder inn til pipa fra ovnen,åpne opp å ta en titt. Om ikke, åpne feieluka ja.. Stakar'n sitter sikkert fast der. Jeg ringte til feieren og fikk han til å komme jeg, og fuglen ble befridd. Den satt pent på fingeren til feieren til den hadde kommet seg ut. Da fløy den av gårde gitt.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #9 Skrevet 28. mai 2011 Flaggermus er også en mulighet. Etter mye romstering har jeg opplevd at en liten tass prøvde å bryte seg ut av ovnen i hullet der trekken stilles...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå