Gå til innhold

Hva skal dere ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger litt inspirasjon!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Langtidsstekte nakkekoteletter med ovnsstekte rosmarinpoteter og noe godt grønt:) Lage saus av skyen

Skrevet

Fylt indrefilet av svin, med ovnsstekte poteter med hvitløk, tandoori og chili, og salat med feta og pinjekjerner. Nam! :)

Skrevet

Det hørtes fantastisk godt ut:)

Skrevet

ønsker meg oppskrift på de potetene! :)

Skrevet

Hehe, vi skal ha pølsegrateng vi ;) på en lørdag ja ! Toåringen gleder seg villt, og vi voksne liker det også. Hørtes mer fancy ut med ovnsstekte rosmarinpoteter altså.... Men, holder oss til pølsegratengen likevel :)

Skrevet

Jeg trenger å litt inspirasjon. Er skikkelig matlei, så følger spent med:)

Så langt var det forøvrig ingenting som fristet:(

Skrevet

Fajitas ! Nam nam ;)

Svinekjøtt , løk og aromasopp stekes med godt krydder.

Lager gresk dressing & salat

Varme, myke tortilla brød.

Får besøk ikveld og han elsker denne retten ;)

Skrevet

Jeg og toåringen skal kose oss med taco. Hehe er nok lite til inspirasjon men vi har ikke hatt det på lenge, så det blir herlig:)

Skrevet

Hvordan lager dere pølsegrateng? Er det med pølse og makaroni og gratinert i ovnen? Med sånn jevning????

Å lage mat er det værste jeg vet!! Da vasker jeg heller...(ikke at jeg gjør det så mye heller:D )

Skrevet

Hjemmelaga vårruller, ris og salat :-D Mmmmm... Gleder meg! :-))

Skrevet

Kylling- og brokkoligrateng med ris.

Skrevet

Hjemmelaget tacopizza til ungene og takeaway kinamat på oss :) Vi skal spise nå og se en film med barna mens vi spiser !!

Skrevet

Er alene hjemme i dag, så det blir vel en middagsrest fra fryseren oppvarmet i microen. Skikkelig spennende...

Skrevet

Kalkunfilet, ovnsstekte poteter og grønnsaker, grønne asparges og saus.

Skrevet

Vi skal ha nachos..Gleder meg vilt! Har fått så dilla på det:) Super godt og super enkelt.

Skrevet

vi skal ha grandiosa hjemmelagd pizza. trenger noe lettvindt i kveld.. hvert en lang uke.

Skrevet

vi skal ha bakt potet til kvelds :)

Skrevet

Vi har akkurat spist middag, Biffkarbonader i hamburgerbrød med ketchup og sennep.

Andre forslag:

*Fiskekaker i pølserbrød/hamburgerbrød

*Laks i rømme (laksefilet i form, hell over rømme og inn i ovnen på 200 grader i 20 min) serveres med grønnsaker og poteter

*Grillmat, enten fisk eller kjøtt

*Stekt fiskepudding med poteter og revne gulrøtter

Skrevet

Vi skal også ha bakt potet til middag i dag :) Med rømme, kryddersmør,skinke, ost og mais. Mmmmm, gleder meg :)

Du som lurte på pølsegrateng,sånn lager jeg den:

Pølser,kokt makaroni,hvit saus (lager den litt tykk ,med litt revet ost oppi, pose eller hjemmelaget spiller ingen rolle), har litt muskat også oppi sausen .Revet ost på toppen

I en ildfast form ,inn i ovnen på ca 200 grader i 10 min .

Super enkelt .

Skrevet

Hvitvinsdampede blåskjell :-)

Skrevet

her skilles det mellom pølsegryte og pølsegrateng. :)

Pølsegryte er barnas favoritt og består av: stekte pølser i terning, kokt makaroni, stekt løk og mais.

Pølsegrateng er stekt i ovn og vi voksne syns den er noen hakk bedre, den består av: Pølser i skiver, kokt makaroni plandet med purre og mais med en krydret egg og melkeblanding over. så stekes den i ovnen til eggeblandinga er stivnet. :)

Skrevet

Her blir det hvitløksmarinert kråkefilet dampet i tørr hvitvin.

Til dessert blir det moste pissemaur med vaniljesaus.

Skrevet

Vi har spist middag:-) kokt sei, kokte poteter, sprøstekt bacon og løk blandet i smelta smør og rømme, og erter til... Det var kjempegodt, veldig sjeldent vi spiser sånn tradisjonell husmannskost:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...