Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Har en jente på 2 år. Vi forsøker å finne på morsomme ting hver helg, men akkurat i dag merker jeg at jeg ikke har overskudd. Må rydde huset og er alene med henne. Så, er det flere enn meg som lar barna pusle inne en lørdag med greit vær? Vi skal nok ut en tur i løpet av dagen, men ikke så lenge som vanlig. Merker at humøret er labert også, og jeg blir irritabel av mas (noe som er relativt hyppig når hun må være inne) Får dårlig samvittighet, for jeg forsøker alltid å være blid og glad rundt jenta. Det er jo ikke hennes feil at jeg er sliten..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Det varierer veldig, noen helger jobber jeg og da er barna lånt bort. Andre helger så koser vi oss med baking, turer ( ski eller i skog), ellers så kan det være at vi får besøk eller reiser på besøk. Innimellom alt så bare trykker vi på pause og bare daffer rundt å gjør akkurat hva vi har lyst til. Da kan det faktisk være at vi ikke er utenfor døren på en hel helg, men tror ikke det gjør noe siden barna har en hektisk hverdag fra før og sånne pauser kommer godt med.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Lørdagen brukes på husarbeid og å fikse litt i hagen. Vi gjør unna ukens handletur og tar gjerne med ungene på en kort tur ut. I dag skal vi dra innom en edderkopputstilling samtidig som vi handler. Noen ganger tar vi en tur i svømmehallen eller på stranda. Om vinteren blir det ofte en liten skitur eller en tur på skøytebanen. Søndagene har vi mer tid til større utflukter. Da er vi gjerne ute på tur i mange timer. Jeg pleier å løpe en tur om morgenen mens mannen sover og ungene koser seg med morgenbarnetv. Noen ganger baker vi eller bare er hjemme uten egentlig å gjøre noe hele tiden. I morgen er det "museumsdager" her. Da bruker vi nok det meste av dagen der. Har tenkt å invitere med oss noen folk som nettopp har flyttet hit fra utlandet og kansje bestemor også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå