Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Leser om en far som angivelig mistet sønnen sin i golvet og er i dag alvorlig hjerneskadet. Er det litt tilfeldig hvem som tar skade av et slikt fall? Jeg tenker litt på at barnet mitt har falt ut av sengen og ned på golvet to ganger, da det var 3 og 5 mndr ca Begynte jo å gråte, men roet seg fort. Er jeg da heldig som ikke har forårsaket hjerneskade på mitt barn eller er denne faren i artikkelen veldig Uheldig som klarte å pådra sønnen sin det?
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Det er forsjell på å falle ut av sengen, og å falle fra armene ti en høy mann. Dessuten kommer det an på hvordan barnet faller, og hvilket underlag det faller på.
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #3 Skrevet 28. mai 2011 Jeg tror ikke dette barnet ble mistet, men ble slengt i gulvet av en frustrert og sint far... Tror det skjer oftere enn vi tørr å tenke på..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Det er så makabert at jeg ikke kan orke å tenke slik engang. Men jeg tviler ikke på at barnet kan få hjerneskade av å bli mistet. Jeg vet om en mor som opplevde at barnet falt ned fra stellebordet, og dette barnet har i dag alvorlig hjerneskade. Tenk å måtte leve med å se barnet hver dag og vite at det er ens egen feil (selv om det ikke er noe annet enn en ulykke så vil sikkert mammaen klandre seg selv). Hvis man da i tillegg skal mistenkes for å ha gjort det med vilje... verdens verste skjebne..
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 Hovedfeilen var at faren ikke oppsøkte lege der og da, og heller ikke fortalte hva som hadde skjedd med en gang. Kan godt være han hadde kastet barnet i gulvet, det mistenker jeg siden han ventet med å sjekke. Har selv opplevd at et av mine barn falt ut av barnestol under måltid, jeg skulle bare fylle vann på muggen og snudde ryggen til et øyeblikk. Jeg ringte legevakten med en gang, så mannen så han kunne kjøre oss. Tok ikke sjansen. Forklarte hva som skjedde og fikk ikke flere spørsmål fra legen. Det var ikke mer alvorlig enn en sprukket leppe og en kul i pannen, men det så jo litt dramatisk ut med blod og mye hyl og skrik. Det er ikke en forbrytelse å være uheldig, slike ulykker kan skje alle, men man plikter å søke legehjelp hvis det er nødvendig, og da må man være ærlig og forklare hva som har skjedd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå