ellen-propellen Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har tre orkideer som nå trengs å pottes om.Men finnes det større orkidepotter enn de orkideene kommer i? Jeg finner ikke hos kjedene:-( Kan jeg potte om i hva som helst potte bare den er større,eller må en orkide stå i lang smal potte? Og om ikke de skal pottes om,kan jeg klippe røttene som kommer ut av potten?
Nea og juniors mamma Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Jeg har pottet om mine orkideer til noen glassvaser jeg ikke bruker lengre. Fjernet all bark som den står i og klippet av gamle og ødelagte røtter. Nå stortrives de som bare det og har kommet med nye blomster. De trenger altså ikke stå i den plastpotten de kommer i, men røttene foretrekker mye lys og fuktighet og bør derfor ikke klippes av hvis de stikker opp av potten. Jeg vanner dem forresten ved å fylle vasen ved å fylle den med vann så røttene er dekket. Lar stå i 5 min og heller av.
ellen-propellen Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2011 Mine blomstrer hele tiden de,eller nesten da.De har en liten pause på ca 1 mnd ett par ganger i året.De står med vann alltid. Røttene stikker ikke opp av potten,men de gror ut av potten på bunnen. Da skal vel alle planter pottes om mener jeg blomsterfinn har sagt.
Trollmor m/ trolljente Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 så den står bare med røttene ned i vasen og ingenting annet? Kanskje jeg bør gjøre det med mine orkideer, hørtes pent ut:) Har aldri pottet om mine, den eldste har jeg vel hatt i 4 år snart, blomstrer kun en gang i året. Huff tør jeg dette da, er jo livredd for at de skal dø hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå