Gå til innhold

Tog med 10 måneder gammel baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer å ta med sønnen min på en 5 timer lang togtur snart. Noen som har erfaring med dette? Jeg kommer isåfall til å dra aleine med han. Noen som eventuelt har noen tips og triks for å få turen til å gå så knirkefritt som mulig? Han er en veldig snill gutt altså... men greit å ta med seg noen råd likevel :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :) Jeg og poden har reist mye med toget 5 timer med tog etterfulgt av 2 timer i buss/bil. Har aldri vært noe problem. De fleste togene har gode ordninger for de som reiser med barn, med egen lekekrok. Jeg har alltid ringt å bestilt turen (isteden for å best på internett), slik jeg har fått et sete hvor jeg kunne ha vognen rett ved siden av.

Ellers er det vel bare å ta med noen leker som barnet liker, ha skift lett tilgjengelig og spør etter eget sete til barnet når du bestiller billett, er gartis til barnet og du slipper at andre får sete ved siden av deg :)

Skrevet

Tusen takk for flotte tips anno 82!!!!! :-D

Gjest Yunie
Skrevet

Her for ikke så lenge siden tok jeg tog fra larvik - lillestrøm med tvillingene, uten vogn.. Dersom du har vogn og en så liten baby tror jeg det vil gå bra.. mine var 17mnd når vi tok turen. Varlitt pes men gikk bra :)

Veldig behagelig å reise tog med barn.

Skrevet

Tog er en genial reisemåte med barn.

Langdistansetogene til NSB har egen barneavdeling. Koster ingen ting ekstra.

Der er det rom for litt uro, og det synes jeg er fint, så jeg slipper å forstyrre de som vil ta toget i fred og ro.

Ta med noen leker, mat osv. Kafevognen har mikro til oppvarming av melk og barnemat.

Ring og bestill plass (du får samme pris som på nett), da kan du sørge for å få plass i nærheten av vognen. Du bestiller egen plass til vognen.

Skrevet

Har reist 8 timers togtur med baby flere ganger, og det går utmerket=) Bestill plass i familievogn, slik at du får plass til vogna ved setet, og også tilgang til et lite lekerom hvor baby kan krabbe litt, kikke i bøker/ tegnefilm osv (du bør ikke bestille via nett, men telefon). Bæresele er også lurt å ha, da kan du gå rundt med baby på brystet, og kan samtidig støtte deg langs setene (hvis baby plutselig nekter å sitte i vogna, kan man bruke selen litt istedet f.eks)

God tur, jeg synes to

Skrevet

...jeg synes tog er den beste reisemåten med barn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...