korsakoff Skrevet 28. mai 2011 #1 Skrevet 28. mai 2011 Har sneket litt innpå skravle siden her, men er mange ord og utrykk jeg ikke sjønner noenting av .-/ MA, SA, IKT, EL, TR....osv? Noen som kan oversette for meg, og eventuelt tilføye hvis det finnes flere forkortelser som jeg eventuelt ikke har fått med her? Bortsett fra det så har jeg og samboeren min nettop begynt å prøve. Skal egentlig ha mensen i midten av neste uke, men har hatt noen murringer/menssmerter i ryggen siden søndag. noen andre som har/hatt dette? pleier vanligvis ikke få menssmerter, og spesielt ikke så lenge før selve mensen... håper på svar
Trollmora86 - to fine gutter Skrevet 28. mai 2011 #2 Skrevet 28. mai 2011 Ikke lett med alle disse forkortelsene. MA- missed abortion. Er når barnet dør i magen og kroppen ikke støter ut barnet. Da må en til utskrapning, eller få tabletter som starter utstøtningen. Det kommer ann på hvor stort fosteret er. MA forekommer, men heldigvis er det sjeldent sammenlignet med SA. SA-spontanabort. Skjer som regel iløpet av de første tolv ukene om det skjer. Mange skjer før en er klar over at en er gravid. IKM-ikke kommet mens. Er den dagen du venter mens, men håper at den ikke kommer. så du har ikm i midten av neste uke. EL-eggløsning TR-tante rød (mensen) DPO-days past ovulation. For de som vet når eggløsningen har skjedd så er det ofte snakk om DPO, altså hvor mange dager siden eggløsning.
korsakoff Skrevet 28. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 28. mai 2011 Hehe, ok :-p Tusen takk for svar. ikke alltid like lett å sette seg inn i alle forkortelsene med en gang, men føle rjeg vet litt mer hva det går i nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå