Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Jeg er gravid og slet veldig med bekkenløsning sist gang jeg gikk gravid, er gravid igjen og denne gangen er jeg kun 24 uker og har så inmari vondt når jeg reiser meg opp, går osv. Kan ikke sykemelde meg og er helt avhengig av å kunne jobbe, er det mulig å få behandling som hjelper ?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 Jeg fikk også bekkenplager i uke 24. Så har du bekkenløsning med gang vansker får du henvisning til fysio....gratis! Jeg får 2-3 behandlinger i uka jeg!! Og klarer å holde det i sjakk. Er uke 28 nå Lykke til! Håper ikke du blir ille plaget!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 Ahh takk, bor i England så vet ikke helt om jeg har samme tilbudet her, skal ihvertfall snakke med jordmor neste uke, håper det går an å få noe slags behandling.. Hadde bekkenløsning seint sist gang jeg gikk gravid og da var det ikke så mye å gjøre...Har bare blitt så ille de siste dagene at det gjør vondt å gå... Hørt svømming skal være bra ?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #4 Skrevet 27. mai 2011 Det hadde jeg også. Et helvette som bare ble værre inntil jeg innså at jeg bare måtte lytte til kroppen.... Det er liten vits å "måtte" jobbe fullt nå dersom du ødlegger deg slik at du ikke klarer å jobbe og sliter med bekkenet også etter at du har fått barn. Du gjør deg selv en skikkelig bjørnetjeneste om du presser deg med bekkensmerter, da blir det bare værre....
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #5 Skrevet 28. mai 2011 I tillegg til behandling så må du jo også tenke over hva du gjør i hverdagen. F.eks. sitter du på harde stoler? Hjelper det da å skaffe en pute? Kanskje du sitter for lenge om gangen, og det vil hjelpe å ta små gåpauser. Når du går så kan det jo hjelpe å ta små steg og ikke gå så fort. Så kan du sove med en dyne eller pute mellom beina. Sliter selv med bekkenløsning, og har gjort det i mange uker, men jeg fokuserer veldig mye på hva jeg kan gjøre med det i hverdagen. Merka at det å sitte er det verste, så da ligger jeg i stedet (med pute under knærne), og om jeg går i gode sko og ikke stresser så kan jeg faktisk gå en stund. Men spørs jo an på dagsformen, noen ganger er jeg sengeliggende hele dagen, men heldigvis er ikke det ofte. Jeg aner jo ikke hva som kan hjelpe for deg, for vi damer har jo ofte ulike plager selv om fellesnevneren heter bekkenløsning. Faktisk forskjellig fra svangerskap til svangerskap også. Med nr 2 var det et helvete å gå med nr 1 i barnevogn. Nå med nr 3 i magen er det hærlig å trille vogn, så bruker noen ganger paraplytrilla selv om jeg går uten å ha med barna! Så anbefaler deg å finne ut hva som lindrer for deg. Jeg har selv ikke forsøkt svømming, men hørt at det har hjulpet andre. Om du hadde bodd i Norge så hadde du sikkert fått gratis behandling og fått sykemelding uten at det gikk utover permisjonspenger, men skjønner at bekkenløsningen blir en ekstra belastning når du jobber i England. Håper du kan sette deg inni rettigheter og tilbud der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå