Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #1 Skrevet 27. mai 2011 Da jeg var i permisjon og fikk foreldrepenger fikk jeg utbetalt diss fra jobben. Nå er tiden kommet for feriepenger.. Får jeg feriepenger utbetalt fra jobben også? Eller direkte fra nav?
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #2 Skrevet 27. mai 2011 om arbeidsgiveren din forskutterte foreldrepengene får du feriepenger fra arbeidsgiveren din. Om nav betalte direkte til deg ville du fått bare de første 12 (100%) eller 15 (80%) ukene av foreldrepengene. Om arbeidsgiver forskutterer får du full utbetaling av feriepenger.
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2011 #3 Skrevet 27. mai 2011 full utbetaling av feriepenger altså? hmm.. selv om jeg hadde 80%? mulig jeg spør teit altså kan jo bare vente å se da. er jo bare tre uker til arbeidsgiver skal utbetale feriepenger.. men lurer litt da. Er jo årets høydepunkt
Anonym bruker Skrevet 28. mai 2011 #4 Skrevet 28. mai 2011 Nei, du får da full utbetaling basert på det du har fått utbetalt, altså 80% om det var det du valgte. Men om arbeidsgiver ikke forskutterer så får du jo bare 15 uker med 80%, så du taper jo da bare de 20% dersom arbeidsgiveren din forskutterer. Det utgjør en stor forskjell da...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå