Gå til innhold

Årsaker til at mens. ikke kommer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Helt tilfeldig kom jeg på at det er en stund siden at jeg har hatt mens, og til mandagen skulle den ha kommet for 3 uker siden. Har testet meg men 5 tester er 100% negative. Er ingen anelse av en svak strek en gang.

Det jeg lurer på da er, HVA kan grunnen være til at mensen ikke kommer?? Har ingen spesielle symptomer på at jeg er gravid heller...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sykdom?? En vanlig forkjølelse kan forskyve min mens med både 3 og 4 uker, av og til virker det som den "hopper over" en gang også, men jeg har alltid hatt uregelmessige syklusser.

Skrevet

Evt allergi da?? Har ikke vært syk i det siste.. forutenom at jeg er veldig allergisk mot bjørk, men det har aldri hatt innvirkning på syklusen min før.. Har hatt regelsmessige sykluser

Skrevet

Ja, jeg er allergisk selv, aldri tenkt på at det kunne ha noe å si, men det er jo en mulighet.

Skrevet

Før jeg fikk barn hoppet var det en gang i året mensen uteble en mnd. Jeg hadde aldri mensen i april mnd. Leste noe om det engang, jeg husker ikke hva jeg leste men det var vist veldig normalt at det hoppet over engang i året.

Men etter jeg fikk barn lever mensen sitt eget liv. Noen ganger kommer den hver mnd andre ganger hopper den over en gang eller to. Har snakket med legen om dette, tatt endel prøver osv men alt er vist helt normalt.

Skrevet

Kanskje den er sånn denne tiden... ?? Som gammel røy, utgått på dato og ikke blitt gravid på 5 år uten prevensjon... Så hoppet mensen over en periode nå.... Måtte til å ta en test for å være sikker, siden 45 år er for gammelt!!

Men etter ca 70 dager uten, så dukket den opp idag!!

Skrevet

mensen kan utebli ved psykiske problemer, masse stress, vekttap, ...

=)

Skrevet

Hmm!! Stresser ikke for tiden, mensen har være regelsmessig før og etter graviditet og har ihvertfall ikke noe vekttap! :) Nei, får bare vente å se mandag om litt over en uke om den kommer da, at den evt bare hoppet over en gang :) Takk for tips!

Skrevet

Kan man være gravid selvom det ikke kommer ut på testene???! Har ikke testet på morgenurin, men OM jeg skulle vært gravid hadde jeg vært 6+5 idag (lørdag)... Guud! Da jeg var gravid med lille var det ingen tvil på testen, føler meg helt grønn her jeg sitter enda jeg har vært igjennom det her før.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...